Rossabø legesenter

Spannavegen 152 5535 Haugesund

Siste vurderinger av behandlere ved Rossabø legesenter

Tydelig, oppmerksom og tålmodig

Lege: Jon Steinar Birkeland Skrevet

Jeg oppfatter Dr Birkeland som respektfull, faglig dyktig og tålmodig. ved bytte til ny lege tok han seg ekstra god tid til å bli kjent og lese Journal for å sette seg inn i i sykdomsbilde. foretrekker leger som behandler pasienten og ikke typen som dytter piller i halsen på deg.

Overlegen og nedlatende

Lege: Jon Steinar Birkeland Skrevet

Kun hatt interaksjoner med lege som vikar, men opplevde Dr. Birkeland som overlegen og nedlatende i kommunikasjonen. Lite interessert i å lese journal med mange års nyttig informasjon om kronisk sykdom/utredninger etc.

Blir forelagt et forslag til midlertidig løsning på helseutfordringer, prøver å referere til journal som har info om at nevnte løsning er utprøvd tidligere og har ikke hatt positiv effekt, men annen behandling hadde bedre resultater - dette blir bare bryskt avfeid/ignorert.

For min del komplekst sykdomsbilde med mange faktorer som spiller inn, ble sendt hjem med en ubrukelig resept og veldig dårlig smak i munnen.

Sikkert dyktig i sitt fag, men for mennesker som kan ha utfordringer i interaksjon med andre mennesker kan jeg ikke anbefale denne legen. Oppsummert veldig vanskelig å snakke med når man trenger de lille ekstra sekundene for å få fram det man ønsker.

Selve legesenteret er helt topp, flotte lokaler m/ moderne fasiliteter og mange hyggelige, dyktige ansatte!

En lege som lytter når du forteller

Lege: Veronica Iversen Tøgersen Skrevet

Hun ga meg et meget godt inntrykk. Lyttet når jeg fortalte, og sjekket det som var mulig. Henviste videre når dette viste seg å være nødvendig.

Dette er en lege jeg fikk tillit til, og følte meg ivaretatt av.

Dyktig lege som bryr seg

Lege: Monica Haga Skrevet

Veldig fornøyd med Monica som min lege i en 6 år nå. Hun er en flink og dyktig lege som bryr seg, prøver så godt hun kan å hjelpe, og det er veldig godt og behagelig å prate med henne. Kan anbefale monica som fastlege. Det er litt ventetid for å få time, men det går som regel bra!

Forståelsesfull og imøtekommende

Lege: Veronica Iversen Tøgersen Skrevet

Har hatt henne som fastlege siden starten av 2018 og er svært fornøyd. Har i denne perioden vært mye hos legen, blir alltid møtt av en forståelsesfull lege som ønsker det beste for meg. Hun tar bekymringer på alvor, undersøker grundig og henviser videre når det er behov for det. Føler meg alltid respektert og sett etter time eller dialog med henne. Anbefales på det sterkeste!!