Romerike Allmennspesialistene AS

Kontakt

Telefonnummer934 30 170934 30 1 ...
Dampsagveien 2 2000 Lillestrøm
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(56)
56 vurderinger
Tilgjengelighet
(44)
44 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(45)
45 vurderinger
Service
(41)
41 vurderinger

Siste vurderinger av behandlere ved Romerike Allmennspesialistene AS

En redning

Lege: Jonas Carsten Jeppesen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jonas ble min redning etter lang tid som kasteball i systemet. Han tok meg på alvor og begynte straks med å ta tak i problemene mine fra bunnen av. Ofte er et sykdomsbilde komplekst og dette forstår han fullt ut, og tar tak i alle aspekter for at man skal få best mulig hjelp.
Den beste legen jeg har hatt!

Utrolig misfornøyd med legene hos Romerike Allmennspesialistene

Lege: Jonas Carsten Jeppesen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Romerike Allmennspesialistene AS er det verste legesenteret jeg har hatt! De tar aldri telefonen. Jeg har ventet i over 1 time på telefonen gjentatte ganger for å bestille legetime, men jeg kommer aldri igjennom. Og plutselig legger de bare på så jeg må ringe opp igjen og havner bakerst i telefonkøen igjen. De 3 siste gangene har jeg måtte møte opp personlig for å bestille legetime. Og kontor damene kommer med unnskyldninger hver eneste gang på hvorfor de ikke svarer telefonen!
Og jeg må diskutere og krangle med legene for å få sykemelding. Jeg sliter med kraftig IBS og andre sykdommer, og er ikke i stand til å jobbe pga høye smerter. Og jeg har aldri vært sykemeldt før. Jeg har aldri fått dagpenger fra NAV, jeg har alltid stått på og jobbet hele livet! Men nå venter jeg på operasjon på Ullevål Sykehus, men legene hos Romerike Allmennspesialistene tar null hensyn og mener jeg kan jobbe. Spesielt lege Kirthiga Kirubairajah er en kvinnelig vikar lege som viser null omsorg for pasientene og man får ikke sykemelding før man er halvt død. Og fastlegen min, Jonas Carsten Jeppesen er aldri tilstede. Av de 10 siste legetimene jeg har hatt, så har jeg fått møte Jonas 3 av 10 ganger. STYR UNNA DETTE LEGESENTERET!
Det er utrolig vanskelig å få 100% sykemelding fra dette legesenteret.

Lite oppfølging og manglende ivaretakelse

Lege: Jonas Carsten Jeppesen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Imøtekommende og empatisk behandler, men dessverre fullstendig manglende oppfølging vedrørende prøvesvar og tester. Dette går igjen utover pasientens inntrykk av å føle seg ivaretatt.

Falsk trygghet

Lege: Jonas Carsten Jeppesen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Etter første konsultasjon i 2019 fikk et positiv inntrykk. Men etter 2 konsultasjoner, ble timene flyttet til en vikar. Det var faktisk greit. Så fra 2020 fikk jeg igjen timer hos Jonas. Han lovet en henvisning i mars. Jeg ringte 3 uker i mai og juni før han sendte en henvisning. Og når han gjorde det så sendte han henvisning til privat uten avtale slik at jeg må betale 2700 kr for det. Ikke vært vente tid, dårlig lege, han tror han vet best, virker som han vil høre, men har et forutinntatt holdning om at han vet best. Har hørt at han har spesialisert innen kognitiv terapi i perioden, tydeligvis vil han praktisere. han var flinkere før denne spesialiseringen. På hvor fornøyd jeg er med behandling hos han skal jeg gi fra 1 til 5 stjerner. Jeg gir -3.

God lege men dårlig legekontor

Lege: Kiana Kasiri Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Kiana Kasiri er en imøtekommen lege som forstår behov og iverksetter nødvendige tiltak og handlinger raskt. Men legekontorets pasientbehandling generelt og resepsjonen må forbedres. Det holder ikke med en i resepsjonen på dette kontoret. Det er lagt opp til at en person skal svare på alle telefoner samt alle som kommer og evnt annet papirarbeid. Ved bestilling av time på telefon tar det alltid veldig lang tid, man må regne med å vente i 30-60 min før de i det hele tatt tar telefonen. Og da kun mellom 8.30-11 og 13-15. Hvis du feks ringer 10.15 så kan du risikere å sitte 45 min i telefonkø men at de så stenger tlf kl 11 og du må ringe opp igjen kl 13 og sitte i ny og lang telefonkø. Kanskje kommer du ikke igjennom i det hele tatt og har brukt halve dagen på å sitte i telefonkø. Det virker også som at man etter 20 min settes i ny kø (det ringer men så blir man satt i telefonkø igjen - dette hvert 20 minutt). Når jeg er der og ser hvordan de i resepsjonen jobber så opplever jeg også at de er generelt trege med oppgaver, at de ikke prioriterer å være effektive men heller feks å prate seg imellom. De har veldig ofte ingen svar på relevante spm og bruker tid på å finne ut av ting som de burde vite. Det er ofte unnskyldninger og mye teknisk som ikke fungerer. De har åpnet for bestilling av time på nett («besøklegen.no») men heller ikke dette fungerer. Når man spør de om årsaken så vet de ikke hvorfor selv om det på nettsiden står at man skal spørre klinikken. Disse forholdene gjør at det er en svært uheldig situasjon for syke og eldre som ønsker å få time hos fastlegen sin og kontoret bør endre sine prosedyrer! Syke og spesielt eldre mennesker skal ikke trenge å møte så mye motstand i møtet med legekontoret. Det kan i verste fall være livstruende for den som ikke kommer igjennom eller har energi til å holde ut. De ansatte i resepsjonen må forstå rollen sin, jobbe mer effektivt og få mer opplæring slik at de kan mer og dermed svare på mer. Det bør i alle fall gjøres endringer slik at man ikke må sitte så lenge i telefonkø.

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.