Brukernes vurderinger
Om vurderingeneSiste vurderinger av behandlere ved Mathesongården Legesenter
God lytter og trygg
Lege: John Slettum SkrevetBlir alltid tatt godt i mot. Legen tar seg god tid og er interessert og lytter til det man måtte ha på hjertet som pasient.
Helt greit
Lege: Mona Størseth SkrevetFår jobben gjort. Har hatt Mona som fastlege over flere år, og er greit fornøyd. Det jeg liker er at uansett plager, store som små, så føler jeg at hun tar nødvendige prøver (og mer), bare for å utelukke at det kan være noe alvorlig.
Likevel kan hun være litt skarp i språket, litt krass, som jeg opplever som noe ubehagelig på timene, så jeg føler at jeg mister litt den menneskelige kontakten. Likevel veier det positive opp for dette.
Vennlig og effektiv
Lege: Mona Størseth SkrevetJeg opplever Mona S. som en vennlig og effektiv lege som tar seg nok tid til å lytte, raskt setter seg inn i sykdom/skade og gir tilbud/råd om egnet medisin/behandling. Jeg har alltid opplevd å bli sett og forstått, samt har vært godt fornøyd med både oppfølging og resultat. Hun uttrykker faglig trygghet i måten hun snakker på.
At Mathesongården legesenter tilbyr time dagen etter via nettbestilling er en ekstra bonus ettersom det eliminerer lang ventetid i de aller fleste tilfeller.
Fantastisk god og ryddig
Lege: Torunn Telneset SkrevetHar hatt Torunn Telneset som min fastlege hele livet, og kun vært innom andre leger unntaksvis. Hos Torunn har jeg aldri følt meg uviktig, og når jeg er i samtale med henne blir jeg alltid tatt på alvor. Hun har tid og interesse for mennesket foran seg, og en veldig bred og god kompetanse.
Alle burde ha en hjelpsom fastlege som henne.
Dårlig service
Lege: Mona Størseth SkrevetJeg har ikke hatt Mona som fastlege, men møtt på henne ved to anledninger i forbindelse med at hun også jobber på min fastleges legesenter.
Min første erfaring var bra, når hun tok en rask konsultasjon med meg i forbindelse med sårstell som skulle utføres av noen andre.
Den andre gangen jeg skulle snakke med Mona var jeg i kontakt med legesenteret fordi jeg et par dager tidligere hadde vært i kontakt med en vikarierende lege, som hadde glemt å forlenge min daværende sykemelding etter en god konsultasjon.
Mona bekreftet at det var gjort gode notat som tilsa at hun kunne tilbakedatere sykemelding, men la vekt på at jeg måtte respektere tjenesten hun og vikarierende lege tilba oss brukere. Hun brukte både hersketeknikker og eksempler fra min arbeidshverdag (som hun vet ingen ting om) for å rettferdiggjøre at jeg måtte betale også for denne legetimen.
Jeg poengterte ydmykt at dette ikke var personlig, og at jeg gjerne vil vite hvor jeg evt. skal henvende meg hvis hun ikke var rette person å ta opp faktureringsspørsmålet med.
I samtalen ble det poengtert av mona at det var synd at jeg skulle starte dagen hennes på en slik ubehagelig måte.
Mathesongården legesenter ryddet opp betalingen min raskt, men jeg fikk også beskjed av resepsjonen at Mona hadde hatt en svært ubehagelig samtale med meg, og de rakk såvidt å si hade i telefonen før det ble lagt på.
Alt i alt sitter jeg igjen med en følelse av å ikke ha blitt hørt, og at Mona inntar en offerrolle og skaper en ubehagelig situasjon både for meg og henne, da jeg på ingen måte har sagt noe annet enn at jeg ikke trenger to legetimer og derfor ikke vil betale for to. Dette skrev jeg også inn på "andre henvendelser" klart og tydelig før jeg fikk tildelt legetimen med henne.
Les alle vurderingene
Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.
Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.