Nidaros Legekontor

Fjordgata 1 7010 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Nidaros Legekontor

Trygg og imøtekommende

Lege: Monika Smistad Dalhøi Skrevet

Veldig fornøyd med mine møter med Monika, viser forståelse og er imøtekommende. Føler hun tar seg tid til å prate med meg

En lege som te seg tid.

Lege: Tom Richard Stafne Skrevet

Stafne tar seg tid til å lytte og opplever han medmenneskelig. Tar deg seriøs og henviser videre om det trengs.

Håpløst

Lege: Monika Smistad Dalhøi Skrevet

Jeg fikk Monika som min lege etter at min tidligere lege gikk i pappapermisjon. Hun virker hyggelig som person men var vanskelig å snakke med og svært kritisk. Jeg skulle ta en test for laktose intoleranse og en allergen test mot støv. Det hele ble veldig uoversiktlig og forvirrende fordi jeg bare tok en blod prøve uten å vite hva den var til. Jeg fikk beskjed at jeg skulle få svar innen en uke per tlf eller Digipost. Etter 1 mnd venting ringte jeg legekontoret uten noe oppklarende informasjon. Hele opplevelsen med dette legekontoret har vært dårlig og jeg valgt derfor å bytte.

Tar seg dårlig tid

Lege: Monika Smistad Dalhøi Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å forstå hva Monika sier da jeg føler hun tar seg ikke god nok tid til å forklare faguttrykk og ellers.

Føler jeg ikke får snakket ferdig om min problemstilling før jeg blir avbrutt.

Som student har jeg fått beskjed fra legen om å søke hjelp hos Sit for psykisk hjelp. De så på problemet som kjempealvorlig og ga meg hastetime. Monika hjalp ikke til selv om det var der jeg gikk først. Det var kjempevanskelig å ta opp dette på legetimen og jeg måtte forberede meg i flere måneder og måtte ta det opp på samme time som noe urelatert, men jeg tror jeg ble avvist fordi det kun er lov å ta opp en ting pr time. Dette gjorde at jeg følte meg ikke sett og lyttet til.

Ved flere anledninger har jeg fått samme inntrykket, at legen tar seg for dårlig tid. Jeg drar ikke til legen med mindre det er veldig alvorlig da jeg tviler på at jeg kommer til å få tilstrekkelig hjelp. F.eks. fikk jeg en «hastehenvisning» 3 måneder fram i tid.
Jeg har nå byttet fastlege.

Legekontoret lar seg ofte vente på, da det flere ganger tok over 15 min i telefonkø.

Beste legen jeg har hatt

Lege: Daniel Per Fredrik Granström Skrevet

Er utrolig fornøyd med Granström. Har dessverre vært en del til legen siste tiden og alltid blitt lyttet til og fått god hjelp og at mine innspill lyttes til og vurderes før vi kommer frem til en løsning sammen. Har også hatt noen konsultasjoner med student og da er han alltid i nærheten og kommer innom, noe jeg setter pris på og gjør at jeg føler meg ivaretatt og trygg.