Fagerborglegene DA

Rosenborggata 9 0356 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Fagerborglegene DA

Nå bytter jeg (dessverre) legekontor...

Lege: Christine Rønneberg Mehren Skrevet

Jeg har hatt Christine R. Mehren som fastlege i flere år, og er kjempefornøyd. Dessverre er hun ute i spesialisering nå, og de har fått inn en vikar, Lada.
Verste legen jeg har vært borti.
Jeg tar blodprøver for å holde øye med en sykdom jeg har, og må gjøre det ca hver 3 mnd. Var på utredning for samme sykdom rett før jul, og Christine sa jeg ville få svar på denne undersøkelsen fra den nye legen. Det fikk jeg ikke, og måtte selv ringe etter 7 uker!!
Jeg var hos Lada og tok nye blodprøver for 4 uker siden. Hun sa også at jeg måtte inn og ta nye prøver om 2-3 mnd hvis prøveresultatene ikke var bedre. Problemer er bare at jeg har ikke fått svar denne gangen heller. Skal nå straks ringe til Legegruppen Manglerud for å etterlyse, etter det skifter jeg legekontor!
Vil ikke at Christine skal få dårlig karakter her inne, men Lada har dessverre ingen egen...

Beklager at du har opplevd dette. Lada Vlaski er ikke lenger vikar hos meg. Jeg er i spesialisering for å bli ferdig spesialist i allmennmedisin. Min nye vikar heter Julie Fainberg-Sandbu. Jeg er trygg ved at du hos henne vil ivaretas på beste måte med grundighet, høy fagelighet og empati. Dette er allerede bekreftet fra flere pasienter.

Besvart av Christine Rønneberg Mehren

Anbefales ikke

Lege: Christine Rønneberg Mehren Skrevet

Timene mine der er veldig surrete, lang ventetid, telefonen ringer flere ganger og hun forlater kontoret, og er veldig varierende fra time til time. Jeg trenger en stabil lege som har all sin fokus på meg di 15 minuttene jeg får der.

Vikar Lada

Lyttende og varm lege!
Lada tar seg tid til å lytte og se deg som pasient. Hun strekker seg langt og jeg har stor tillit til henne. Dyktig lege som anbefales.

Frekk og uprofesjonell vikar

Lege: Christine Rønneberg Mehren Skrevet

Har vært pasient hos Christine siden februar 2017. Nå har imidlertid en vikar tatt over for Christine, og skal være dette en god stund fremover. Har vært hos vikaren, Lada Vlaski, to ganger, og har begge gangene hatt forferdelige opplevelser.

Første gangen da jeg kun var der for noen resepter, hang hun seg opp i den kroniske diagnosen min, ME/CFS, som ikke hadde noe med årsaken til legetimen min, og valgte i stedet å bruke opp timen på å stille kritiske spørsmål om sykdommen. Hun fortalte at de i landet hun kommer fra har et «annerledes syn på diagnosen», som om hun ikke trodde på sykdommen min.

Neste gang jeg var der hadde Vlaski gjort en grov feil i en henvisning, noe som medførte lang ventetid og til slutt avslag. Da jeg kommenterte dette under legetimen, ble hun forbannet og satt og ropte til meg i over 10 min (over halvparten av legetimen). Da jeg sa at vi ikke har tid til at hun skulle kjefte, hisset hun seg enda mer opp og sa at hun absolutt skulle «ta seg tid til dette fordi hun er legen, og jeg er pasienten», så hun hadde myndighet til å bestemme. Da hun omsider gjorde seg ferdig med den agressive kjeftingen, oppmuntret hun til at jeg skulle ta opp diskusjonen og fortsette krangelen, men da jeg sa at jeg var dårlig og kun ville bli ferdig med det jeg kom for, forsvant hun ut av kontoret sitt i over 5 min og kom tilbake med en pose fra bakeriet.

Videre gir hun ikke tilbakemelding på prøveresultater, og ingenting blir gjort uten at pasienten selv jobber for dette.

Det er svært kritikkverdig at en lege kan behandle syke pasienter på en så respektløs måte uten at det får konsekvenser. Har ikke noe annet valg enn å bytte fastlege så fort som mulig.

Vikar Lada Vlaski

Lege: Christine Rønneberg Mehren Skrevet

Jeg har ikke vært hos min fastlege enda, men vært en tur hos vikaren hennes, Lada Vlaski.
Selv om legen var ny på legestedet (hennes første dag der) og preget av det, så virket hun som en tillitsvekkende, varm og dyktig lege som virkelig brydde seg.