Majorstuhuset legegruppe DA

Kirkevn. 64 B 0366 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Majorstuhuset legegruppe DA

Umulig å få time

Lege: Trine Bjørner Skrevet

På grunn av "brannmuren" man må gjennom for å bestille time vurderer jeg å måtte bytte fastlege. Hvis de i det hele tatt tar telefon er beskjeden at man kan få time om to uker.
Det er heller ikke mulig å korrespondere med legen på e-Mail vedrørende fornyelse av resepter eller enkle spørsmål.
Jeg har hatt Trine Bjørner som fastlege i mer enn 15 år og er meget fornøyd med hennes kompetanse så det er trist å bytte lege på grunn av tilgjengelighet.

Latterliggjort

Lege: Torunn Bjerve Eide Skrevet

Møtet med Eide varte i ca 2 minutter. Og det var 2 minutter for lenge. Følte meg latterliggjort som pasient. Forlot legekontoret med en følelse av nedstemthet. Eide tok seg ikke tid til å høre på meg og kunne derfor heller ikke skjønne hvorfor jeg var der. Håper aldri jeg må til henne igjen (egen fastlege var syk).

Seriøs, vennlig, kompetent og handlekraftig

Lege: Brynjar Reberg Skrevet

Møtte hos Reberg med enkelte noe uklare symptomer og tanker. Reberg oppfattet umiddelbart ut fra tidligere sykdomshistorie at en mer grundig undersøkelse var nødvendig av noe annet enn jeg hadde forestilt meg. Reberg forordnet en utvidet undersøkelse på stedet, og satte umiddelbart i gang en prosess for oppfølging. Vennlig, trygg og ansvarlig. Man blir tryggere av slikt.

Menglende forståelse for kompliserte sykdomsbilder

Lege: Brynjar Reberg Skrevet

Har hatt en langvarig og komplisert sykdom hvor det har vært vanskelig å sette fingeren på hva som er den egentlige årsaken. Reberg har brukt mesteparten av tiden på å se i dataskjermen, og har kommet med få eller ingen forslag til hva vi kan gjøre for at jeg skal bli friskmeldt. Han har ved flere anledninger mødt min frustrasjon ved å ikke være frisk og arbeidsfør med kommentaren "Ja, men nå må jo dette gå over snart."Jeg er helt enig, men slike utsagn hjelper meg fint lite.

Jeg har sett meg nødt til å benytte privat tilbud, og alle henvisninger fra Reberg er det jeg selv som har foreslått. Jeg har også vært hos ham én gang med en mer konkret problemstilling, og opplevde da at han var mer produktiv. Jeg har derfor endt opp med å trekke følgende slutning: dersom du har en helt konkret lidelse som det er lett å diagnostisere og behandle, er han helt sikkert en grei lege. Dersom man har et mer komplisert sykdomsbilde hvor det er vanskelig å sette fingeren å problemet, vil jeg anbefale å bytte fastlege umiddelbart! Jeg har endelig tatt til fornuft og byttet, og får nå skikkelig oppfølging og hjelp.

Faglig dyktig og grundig lege

Lege: Trine Bjørner Skrevet

Har gått hos Bjørner noen år. Hun har alltid tid til alle spørsmål du måtte ha, har en rolig og behagelig fremtoning, hun tar dine bekymringer på alvor, undersøker deg nøye, setter opp ekstra kontroller hvis det er nødvendig.

Hun rynker veldig på brynene, etterhvert som jeg har vært der noen ganger har jeg forstått at det bare er i konsentrasjon!