Schouslegene DA

Trondheimsveien 2, Postboks 4778 Sofienberg 0506 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Schouslegene DA

EN DYKTIG OG RESPEKTFULL LEGE MED MYE KOMPETANSE

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

jeg har hatt Nadia Shaukat som fastlege nå i en del år og må si at noe mere lyttende for å finne problemløsninger har jeg ikke hatt noensinne,,føler at jeg blir hørt,og hun ringer opp for oppfølgelse der det er nødvendig..føler meg trygg på at jeg blir tatt på alvor og lyttet til ,noe hun er flink til,Anbefales

Dårlig på kommunikasjon

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

Har hatt Nadia Shaukat som fastlege i flere år, men har først den siste tiden hatt behov for hyppigere kontakt. Opplever at hun ikke husker min historikk, hvorfor prøver har blitt tatt, eller hva slags oppfølging/behandlingsløp vi tidligere har snakket om og planlagt. Dette gjør at legebesøk har blitt veldig uforutsigbare, da ting vi snakket om forrige gang ikke følges opp - eller at hun kommer på en ny måte å "angripe" problemet på i løpet av timen, gjerne noe helt annet enn det som tidligere har blitt diskutert.

Hun er ikke alltid like flink til å forklare medisinske begrep/forkortelser, noe som gjør at jeg føler meg dum når jeg spør om dette gang på gang.

Shaukat er veldig kort på telefon, noe som er dumt når det ofte er opp mot en måned ventetid for å få time.

Hyggelig personale.

Lite engasjert

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

Lite engasjert lege som ikke husker hva vi har snakket om fra gang til gang. Vanskelig å få time, og man føler at man er til bry eller at man nærmest må argumentere godt for å få lov til å få time. Opplevde svangerskapskontrollene som noe hun var veldig lite engasjert i, og kom med korte svar som lest opp rett fra en bok. Jeg bytter lege nå fra siste kontroll, skal ikke dit med barn.

Leverte dessverre ikke hva jeg forventer av en profesjonsutøver

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

- Bommet totalt på diagnose, selv om legen var "temmelig sikker".
- Ble henvist til ultralyd hvor de ikke fant noe. Det betydde ny legetime, og så en ny runde til Unilabs for å ta røntgen (som avdekket at det ikke var noen betennelse).
- Dårlig kommunikasjon mellom lege og sekretær:

Var på røntgen og dette avdekket mistanke om noe. For å få vite dette, måtte jeg ringe ned da jeg savnet svar fra hva undersøkelsen avdekket, og så fysisk dra ned å hente vurderingen fra røntgen. Ba om henvisning videre til spesialist/noen med peiling. Da måtte jeg booke ny legetime, så da gjorde jeg det, men fikk time veldig langt fram i tid. Ringte så ned for å høre om det var mulig å få fremskyndet timen, noe som ikke var mulig, men nå fikk jeg informasjonen om at henvisningen var utstedt. Dette kunne på nytt ikke sendes på mail, så da dro jeg ned igjen for å hente henvisningen, og tok den videre til en privat spesialist via helseforsikringen min på jobben.

Alt i alt mye rot og manglende ydmykhet for at det er umulig å kunne alt fra A-Å innenfor legevitenskapen (burde mye tidligere blitt sendt videre til spesialist).

Dårlige legen jeg har vært borti.

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

Jeg byttet fastlege da jeg flyttet til Oslo, noe jeg angret fort på. For det første er det vanvittig lang ventetid, og når jeg først fikk time, så ble det ingen undersøkelse i det hele tatt, for det måtte jeg ta neste gang, som ble to uker etter.

Jeg ble ikke tatt på alvor, og fikk ikke den hjelpen jeg trengte. Byttet forleden tilbake til min gamle fastlege som er 2 timer unna, og det angrer jeg ikke på i det hele tatt.

Kan også nevne at resepsjonistene var svært lite imøtekommende og hyggelige.