Britanniatorget Legesenter

Storgata 27 1440 Drøbak

Siste vurderinger av behandlere ved Britanniatorget Legesenter

Veldig bra!

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Har blitt henvist til Julie Kirk noen ganger da min fastlege ikke har vært tilgjengelig. Hun er veldig sympatisk og samvittighetsfull. En av gangene var hun i tvil om hva som hadde forårsaket mitt problem. Hun tilkalte da en annen lege slik at begge kunne vurdere meg. Det fungerte utmerket, og mitt problem ble løst. Anbefales på det varmeste!

Krise

Lege: Julie Benedikte Colbjørnsen Kirk Skrevet

Framstår som arrogant, forutinntatt og lite empatisk. Veldig sterke meninger om meg og min helse før hun hadde fått journalen min eller hørt hva jeg har å si. Må argumentere og nesten krangle for at hun skulle tro på meg. Aldri før opplevd at en fastlege viser så mistillit til en pasient for plager godt dokumentert av forrige fastlege og fysioterapaut.

Ikke finn på å ta turen dit hvis du faktisk er syk ingen forståelse eller hjelp å få. Etter to timer hos henne bytter jeg nå fastlege.

Bedre lege får du ikke... garantert!!

Lege: Michael Såmundsen Zwaig Skrevet

Jeg har hatt Michael S. Zwaig som fastlege siden han startet opp for drøye 10 år siden, og har vært en relativt hyppig pasient om jeg kan si det sånn. Med et snitt besøk på 5-10 konsultasjoner pr. år.

Han er en fantastisk lege på alle måter. Han er alltid blid, imøtekommende og ydmyk, og er han er i det minste tvil henviser han deg videre til spesialist.

Dette er en lege du kan prate om absolutt alt til, han er lyttende, og bruker tid på deg som pasient og viser en genuin interesse for ditt ve og vel.
Jeg har hatt mange gode samtaler om stort og smått som jeg har satt umåtelig pris på. Han gir grundig forklaring på f.eks blodprøvesvar og røntgen/MR svar og hvordan veien videre blir med evt. medisiner eller behandling. Har man fått seg en "trøkk" psykisk gir han mange gode råd. Og humor har han tonnevis av som også er viktig! :-)

Det er absolutt ingenting å utsette på Dr. Zwaig.
Han er meget lett tilgjengelig, du får time på dagen om det er hast, eller ved vanlig konsultasjon får man time iløpet av noen dager og det er sjeldent det er noe spesiell venting på kontoret.

Så for alle oss som er så heldig å ha han som fastlege skal prise oss lykkelig, da det ikke er overraskende at pasientlisten hans er full, og han har selv valgt å ikke ha for mange på sin liste.

Zwaig, du er og blir best! Om du leser dette... ta dette til deg med god samvittighet, og gi deg selv en klapp på skulderen, for det fortjener du virkelig!

Keep up the good work! :-D

De øvrige ansatte som kontordamene/labratorie, hyggelig er dem alle. Noe minus er at dere har få timer man kan nå dere på telefon, men i disse dager er SMS ordningen en fin ting, der får man raskt svar.

Med vennlig hilsen en av dine første pasienter.

MAKELØS

Lege: Solveig Skaug Haraldsen Skrevet

Hvilken lege ringer deg 15.30 en fredag og sier "jeg har tenkt så mye på deg"? For deretter å si at nå har hun trolig funnet diagnosen, og skrevet ut resept på det jeg trenger. Jeg ble kvitt problemene - og utrolig glad for en fastlege som gjennom uker hadde lurt på hva som feilte meg, men som altså ikke ga opp. Ellers har det aldri vært problem med ventetid hos henne, og hun har alltid vært lydhør og grundig ved konsultasjonene. Dessuten ved den minste tvil har hun vært rask til å kontakte spesialister. Men nå var det altså hun sjøl som løste gåten.

At det noen ganger har tatt nokså lang tid å komme fram til legesenteret på telefonen, kan ikke hun noe for. Men bare trivelige folk når en først får kontakt.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Kari Handeland Skrevet

Har hatt Kari som fastlege for meg og mine to småbarn i 4 år og er veldig fornøyd. Hun tar problemene på alvor og man føler at man blir sett og hørt.