Nøtterøy Legesenter

Danholmen 3 3128 Nøtterøy

Siste vurderinger av behandlere ved Nøtterøy Legesenter

Flinkeste legen

Lege: Tom Ole Øren Skrevet

Øren møter meg alltid godt forberedt og har tid nok til en grundig gjennomgang. Han er flink til å lytte og ta opp i seg informasjon som jeg som pasient legger fram. Stikkordene må være; omsorgsfull, oppdatert, lyttende, oppfølgende.

En fastlege som kan anbefales!

Lege: Berit Marie Lien Skrevet

Lien fremstår som en meget dyktig og tilstedeværende fastlege. Jeg har hatt henne som fastlege i 17 år. Basert på mine behov vil jeg si at hun er imøtekommende og resultatorientert. Hun "ser" mennesket i pasienten og stiller spørsmål på en slik måte at jeg så absolutt føler meg forstått. De gangen jeg har kommet på grunn av "småting" er hun rask og effektiv. Ved behov for mer grundighet og fordypning tar hun seg tid til å gjennomgå hva som må gjøres og hvorfor. Lien har vist at det å være fastlege er langt mer enn kun det å skrive ut sykemeldinger og gi ut medisiner. Jeg opplever at hun er i stand til å se meg som pasient i et helhetlig perspektiv og gi meg den hjelpen jeg har behov for. Det siste er spesielt viktig i de tilfellene hvor jeg selv tror jeg "vet best" og har forventninger om en spesiell type behandling. Her viser hun sin faglige styrke på en glimrende måte.En lege jeg vil anbefale til alle mine venner. Her får man den hjelpen man har behov for.

Hva kan bli bedre?

I løpet av de 17 årene jeg har vært på Nøtterøy Legesenter har jeg noen ganger følt at jeg har blitt "stanset" hos vedkommende som tar telefonen, og på denne måten ikke kommet i kontakt med legen slik jeg har ønsket det. Dette er slik jeg forstår det blitt bedre med digital tilgang til legen via e-konsultasjon på notteroylegesenter.no.

Vil ikke anbefale

Lege: Berit Marie Lien Skrevet

Jeg hadde lien som fastlege i 15 år.

Positivt:
Hun var rask med å skrive papirer og legeerklæringer, og henvise til psykisk helsetjeneste.

Negativt:
Jeg følte at hun oppførte seg nedlatende, og viste lite respekt for meg og min fysiske helse. Hun virket mange ganger irritabel, og ungikk ofte å forklare eller i det heletatt undersøke fysiske plager.

Føler deg liten når du skal dit

Lege: Berit Marie Lien Skrevet

Føler hun ikke tar problemer seriøst nok, og konkluderer fort med at: det er bare sånn det er. Føler hun er vanskelig å snakke med, og man føler seg ''liten'' når man er der. Har aldri gledet meg til å dra dit.

Uprofesjonell og dårlig til å lytte

Lege: Tom Ole Øren Skrevet

Jeg var for første og siste gang hos denne legen ved mitt forrige besøk. Han fremsto som svært arrogant og bedrevitende, og tok meg ikke på alvor. Brydde seg lite om hva som var årsaken til problemet og gav meg bare resept på smertestillende fremfor oppfølging og samtale.
Dårlig til å lytte og pratet over meg.