Logo for Fornebuklinikken AS

Fornebuklinikken AS

Logo for Fornebuklinikken AS

Om klinikken

Fornebuklinikken er Norges første kompetansesenter for kosmetisk kirurgi, etablert i 1984. Hvert år utfører vi flere tusen behandlinger på kvinner og menn.

Våre plastikkirurger er blant de mest erfarne og anerkjente i Norge. De utfører alle typer behandlinger innen kosmetisk/estetisk kirurgi for både ansikt og kropp, som ulike typer ansiktsløft, øyelokks- og øreoperasjoner, neseoperasjoner, brystoperasjoner, bukplastikk og kroppsforming/fettsuging.

Vårt kompetente team av kosmetiske sykepleiere skreddersyr et individuelt behandlingsprogram basert på en grundig hudanalyse. Behandlinger som tilbys er blant annet laserbehandling, injeksjonsbehandling, peeling, Dermapen og laserhårfjerning for ansikt og kropp.

Pasientsikkerhet er vår høyeste prioritet. Alle operasjoner gjennomføres med svært lav risiko for komplikasjoner.

Som pasient ved Fornebuklinikken kan du forvente personlig service og oppfølging, både før og etter din behandling. Vi viser ansvar også etter din operasjon, med kontroller og eventuelle justeringer dersom det blir nødvendig.

Siste vurderinger av Fornebuklinikken AS

Fantastisk

Lege: Jørgen Utvoll Skrevet

En veldig bra opplevelse , tar pasienten på alvor, lytter, profesjonell og trygg!
Totalt sett utrolig dyktig!

Dyktig og kunnskapsrik!

Lege: Jørgen Utvoll Skrevet

Kan anbefale Utvoll på det sterkeste. Dyktig kirurg, hvor jeg følte meg godt ivaretatt fra begynnelse til slutt!

Arrogant og "ufeilbarlig"

Lege: Marius Barstad Skrevet

Alle inngrep - uansett hvilke - har en risiko for at ting ikke går etter planen.

For en pasient handler tillit om hvordan man blir ivaretatt, ikke bare før og under et inngrep. Tillit handler også om hvordan man ivaretar en pasient etter et inngrep. Spesielt etter et inngrep som ikke gikk etter planen.

Når klinikken selv tilbyr ordninger for å komme pasienten i møte, for så å gå tilbake på sitt ord, er det ikke lenger snakk om kvalitet i alle ledd. De viser fram en slående arroganse, der pasientens ve og vel ikke lenger er i fokus. Egen inntjening, og eget ego - der de ofte framstiller seg som 100% ufeilbarlig - er hovedfokus.

I min sak ble ikke resultatet som forventet, eller avtalt. At jeg sitter igjen med dårlig estetisk resultat, er så sin sak. Den kroniske betennelsen som ikke vil bli borte før klinikken har ryddet opp, er verre.

Kirurgen sa seg enig, og mente det enkelt skulle la seg gjøre å rette opp. På grunn av C19 gikk det en tid før jeg kontaktet klinikken for å inngå avtale om å få rettet feilen. Da var ikke kirurgen lenger ved klinikken, og dr. Barstad ga klar beskjed om at jeg "ikke hadde en sak".

Framtidige pasienter bør merke seg at dette sannsynligvis er måten de blir behandlet på. Ingen er ufeilbarlige, men Fornebuklinikken oppfører seg som om de er det.

Policyen er at du får døren slengt i fjeset, med beskjed om at "det har vi aldri sagt", selv om du har skriftlig dokumentasjon på kirurgens uttalelser.
Jeg setter aldri mine ben på denne klinikken igjen. De er ikke til å stole på, og holder heller ikke sine egne faglige løfter.

Å være anstendig - både som menneske og profesjonell - handler om å innrømme at man slett ikke er ufeilbarlig, og å gå inn for å rette sine feil.
Det har Fornebuklinikken tydeligvis ingen planer om.

Profesjonell og dyktig

Lege: Jørgen Utvoll Skrevet

Dr. Utvoll ble anbefalt av en bekjent da jeg er plaget med mye hodepine. Botox behandling har fungert utmerket og med et gledelig naturlig resultat, som var viktig for meg.

Dr. Utvoll er svært dyktig, ærlig og tillitsskapende. Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt både under og etter behandling. Jeg er svært fornøyd med resultatet og anbefaler ham på det varmeste.

Dyktig og kunnskapsrik - resulater over all forventning!

Lege: Jørgen Utvoll Skrevet

Frem til jeg ble operert av Dr. Utvoll har jeg alltid vært flau og misfornøyd over puppene mine, det til tross for at jeg hadde gått igjennom 2 operasjoner. Han er utrolig dyktig og kunnskapsrik, tilgjengelig og imøtekommende. Men det jeg setter mest pris på er hans FANTASTISKE estetisk sans!

Jeg har i ettertid på offentlige garderober fått komplimenter for puppene jeg tidligere var så flau over og kan ikke annet enn å oppfordre andre som ønsker et perfekt resultat å snakke med Dr. Utvoll.