Fastlegene Colosseum

Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Fastlegene Colosseum

Utmerket

Lege: Frode Elsness Skrevet

Han tar seg meget god tid og følger godt opp sine pasienter. Meget godt fornøyd med hvordan han har ivaretatt meg gjennom mange år.

Fantastisk lege!

Lege: Anne Lill Eide Skrevet

Anne Lill Eide er en uhyre kunnskapsrik, interessert og samvittighetsfull lege, svært godt oppdatert på de aller fleste områder.
Jeg går i protesttog om hun vurderer å pensjonere seg!!!

Ikke særlig godt inntrykk

Lege: Anne Lill Eide Skrevet

Byttet til dessverre til denne fastlegen da jeg hadde et godt inntrykk av henne fra en annen person.

Jeg er et rolig menneske, og konsultasjonen med henne fra starten ble ganske preget av at hun dominerte hele samtalen. Jeg rakk kanskje et par ord innledningsvis i timen, før hun overkjørte meg helt med en enveis-monolog og slang ut en sårende påstander og rett og slett satte på meg merkelappen "hypokonder". Det var første gangen jeg møtte henne og siste gangen jeg dro. Følte meg latterliggjort.

Jeg satt helt stille og ble ganske lei meg under hele førstegangskonsultasjonen som varte i 30 min. Følte meg som pasient "belittled", avvist, fornærmet. Gikk fra den legetimen mindre opplyst rett og slett siden hun kun snakket ut ifra seg selv og sine erfaringer.

Unngå denne legen dersom du trenger en lege som lytter, er åpen, ydmyk og tar deg på alvor.

Motivator, medmenneske, smarting og en morsom fagperson

Lege: Anne Lill Eide Skrevet

Etter mange år med henne som fastlege skal jeg flytte og må dessverre slutte hos henne. Har lest litt hva som står her og vil si noen ord selv. Tar ikke med eksempler for å holde det litt kortere og mindre personlig, men alt er sant for det assa;)

1. Ja, hun er direkte, men legger ned tid, innsats og sjel i å hjelpe deg. Mange misliker likevel at hun er så ærlig. Tingen er at hvis du vil ha en som jatter med på alt du kommer med av «ikke-egentlig-problemer» så skal du egentlig ikke til legen i utgangspunktet. Dessuten kommer man lengre i å løse problemer ved å ikke gå rundt grøten.

2. Hun er enestående i å se sammenhengen mellom psykisk og fysisk helse. Et tilsynelatende konkret problem kan ha en kompleks psykologisk årsak. Den finner Anne-Lill.

3. Hun kan være en «lykkepille» ved måten hun får deg til å se annerledes på ting. Interessante synsvinkler på individet så vel som samfunnet kan få deg til å se nytt og mer lyst på det meste. Hun nærmest lurer deg til å undre på ting du trodde du visste.

4. Kan godt være litt kø, men det er fordi hun er populær og fordi hun bruker den tiden som trengs. Hun er god på de nye digitale løsningene så det bedrer tilgjengeligheten hennes. Svarer raskt.

5. Spennende og morsom type som får deg til å forstå.

Førsteinntrykk

Lege: Anne Lill Eide Skrevet

Noe av det første jeg ble spurt om var om jeg hadde googlet selv mulige behandlinger for det jeg var der for. Jeg er ikke lege selv og vet ikke hva jeg burde se etter, og har langt ifra kompetansen. Dette sjokkerte meg litt.

Timen jeg skulle ha et par dager senere ble anbefalt å avlyse fordi hun ikke kom til å kunne gi meg oppmerksomheten jeg trenger for det problemet, da hun skulle holde julefest for sine kollegaer den dagen og ville være distraher, noe jeg finner meget uprofesjonelt. Er man på jobb burde man gjøre jobben sin, og jobben er vel å ta imot sine pasienter.

Jeg har aldri opplevd noe slikt, og hadde forventet mer av en person man skal kunne ta opp sine problemer med og få hjelp av.