Fastlegene Colosseum

Kontakt

Telefonnummer23 68 17 5023 68 17 ...
Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(154)
154 vurderinger
Tilgjengelighet
(118)
118 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(122)
122 vurderinger
Service
(110)
110 vurderinger

Siste vurderinger av behandlere ved Fastlegene Colosseum

Lite positiv?

Lege: Anne Lill Eide Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg liker ikke å publisere negative tekster om personer som ikke kan svare for seg, men må bare legge til her at jeg også er en av dem som valgte å bytte fastlege etter å ha gått til Eide en periode. Rett og slett fordi jeg følte meg dum/sett ned på når jeg satt hos henne, selv om jeg normalt overhodet ikke har problemer med selvfølelsen. For meg var det mer riktig med en lege som jeg kunne oppleve som mer ... medmenneskelig? Dråpen som fikk begeret til å flyte over for meg, var da jeg opplevde at jeg nærmest ble gjort narr av for å ha gått til en helhetsterapeut for å bli kvitt en allergi (som jeg også ble kvitt). Jeg har et normalt forhold til alternativ terapi, men dersom fastlegen min absolutt skal mene noe om det, forventer jeg en normal, høflig tilnærming til temaet - og ikke å bli snakket til som om jeg var en dum, liten jente.

Altfor dårlig tid til sine pasienter!

Lege: Anne Lill Eide Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har hatt denne legen i 4år, og alltid følt at hun ikke har nok tid når jeg er der.. har prøvd å like henne, men sitter nå igjen med en følelse av at man ikke har behov for fastlege i det hele tatt! det eneste di kan gjøre er å gi deg henvisning og resept, noe du likegreit kan få på mail eller på e-resept sendt direkte til apotek.
Anbefaler ikke Anne-Lill, og kommer til å bytte lege selv.
Hun har ikke nok tid, di har ofte problemer med betalingsterminal, og i tillegg skylder på at pasienter ikke har betalt, og tar det som selvfølge at du skal sende kontoutskrift i posten.
Føler også at problemer blir bagatellisert, at di ikke kan hjelpe, og at jeg ikke får sagt allt jeg er der for. Om det er mer enn èn ting jeg lurer på blir jeg bedt om å bestille ny time.

Ubehagelig personlighet

Lege: Anne Lill Eide Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg har byttet fastlege i dag, etter å ha hatt Anne Lill Eide som fastlege i 4-5 år. I tiden der jeg har hatt henne som fastlege har jeg alltid valgt å tolke hennes oppførsel på mest mulig positiv måte; jeg har tenkt som så at hun er jo litt eksentrisk og pussig, men at hun mener nok sikkert ikke å virke sur eller uhøflig. Og det har gått bra en stund, men etter i dag orker jeg ikke mer. Det er faktisk ikke nødvendig å føle seg dårlig behandlet hver gang man har vært hos legen.

Jeg har flere ganger opplevd at hun har lagt seg opp i uvesentligheter, for eksempel da jeg trengte vaksiner for å dra til en litt farligere del av verden på jobb, og hun prøvde å få meg fra å i det hele tatt dra, blant annet ved å trekke inn sitt eget politiske syn. I samme forbindelse trengte jeg å få vite blodtypen min, men hun fortalte meg at dette hadde ingen leger lov til å opplyse en pasient om. Da jeg fortalte dette til de andre i reisefølget mitt, viste det seg at alle de andre jeg skulle reise sammen med, hadde fått opplyst blodtypen sin av fastlegen, uten videre spørsmål. Jeg endte derfor opp med å dra til en krigssone uten å vite blodtypen min, noe som kunne blitt fatalt, men som selvfølgelig ikke ble det. Det var bare utrolig arrogant av henne å nekte meg å få vite blodtypen min, og jeg har googlet dette siden, for å finne ut om hun faktisk har rett i at det er ulovlig, men har ikke funnet noe på nett som tyder på dette.

I dag hadde jeg tenkt å ta opp flere ting med henne, siden det var lenge siden jeg hadde hatt tid til å gå til legen (og det er forøvrig veldig lang ventetid for å få time også, men det er jo ikke hennes feil). Jeg har lest på de fleste fastlege-nettsider at det er god folkeskikk å bestille dobbelttime hvis man har flere ting å ta opp med legen, for å unngå at legen havner bak sitt tidsskjema på grunn av deg. Jeg er ikke en person som går ofte til legen, og har aldri bestilt dobbelttime før, men gjorde altså det denne gangen, av hensyn til henne, og ikke meg selv. Jeg endte opp med å ikke bruke hele dobbelttimen, hvorpå hun fortalte meg at det var "litt irriterende" at jeg hadde bestilt dobbelttime når jeg egentlig ikke trengte det. Da hadde hun også i løpet av timen prestert å: 1) bare gå ut av rommet mens jeg snakket, uten å unnskylde eller forklare, 2) fremstille leger på Haukeland Sykehus som kvakksalvere, og 3) bagellisere mine symptomer.

Jeg tror faktisk ikke hun mener å være så kjip, det er det verste. Jeg ser at det er mange som har positive erfaringer med henne, og jeg har også hatt besøk hos henne som har vært helt greie. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har "følt meg sett" av denne legen noen gang, men hun har ikke vært ubehagelig hver gang. Jeg tror rett og slett ikke hun er klar over hvordan hun kan virke, for jeg nekter å tro at noen lege ønsker å gi pasientene sine den opplevelsen jeg har når jeg er hos henne.

Jeg er klar over at jeg blir lett identifiserbar for denne legen med min historie, men jeg skal virkelig aldri tilbake igjen dit.

har stor tillit til Anne Lill

Lege: Anne Lill Eide Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Anne Lill har alltid tid til å lytte. Jeg har følt meg godt ivaretatt både når jeg "traff veggen" og når jeg har andre mer fysiske plager. Hun har vært min fastlege i noen år nå.

En ok lege, men dårlig oppfølging.

Lege: Frode Elsness Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Har stort sett vært førnøyd med denne legen de tre årene jeg har gått her. Likevel ikke en lege som "ser" deg, eller en helhet i plagene dine. Har opplevd lang ventetid (på telefon og venteværelse), å ikke få tak i legen når det haster, at han sender en henvisning som haster to uker etter mitt siste besøk. Når jeg oppdager det sistnevnte uttrykker jeg frustrasjon overfor legesekretær, som deretter nærmest skjeller meg ut for "du tar ikke den tonen til meg". Da er hun klar over at jeg har vært sykemeldt med kraftige smerter i to måneder. Uprofft, og føler meg ikke ivaretatt eller tatt alvorlig. Har nå byttet lege.

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.