Nye Sandviksboder Legepraksis DA

Sandviksboder 65B 5035 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Nye Sandviksboder Legepraksis DA

Kjempeflink lege!

Lege: Marianne Iden Skrevet

Har hatt henne som fastlege i noen år nå og i løpet av de årene har jeg gått igjennom veldig mye. Er så utrolig fornøyd med hjelpen jeg har fått av Iden! Dyktig, empatisk og effektiv lege!

Veldig fornøyd!

Lege: Elisabeth Katrine Døskeland Skrevet

Døskeland har vært min fastlege i ett år. Jeg var litt usikker på om hun var rett lege for meg i starten,(kan virke litt dominerende og stresset) men etter hvert klarte vi å skape en god dialog med både humor og alvor. I mitt tilfelle har Døskeland vært støttende og oppmuntrende, hun har lyttet og tatt meg på alvor. Oppfølgingen har vært eksepsjonell og jeg føler at jeg har blitt ivaretatt på en ordentlig og god måte. Jeg gir henne mine varmeste anbefalinger.

Effektiv, men bestemt!

Lege: Elisabeth Katrine Døskeland Skrevet

Jeg har hatt en del fastleger de siste 15 årene, men nå tror jeg at jeg har funnet "den rette".

Døskeland er, som mange andre beskriver her, en bestemt og noe dominerende lege med, kan hende, en noe militant stil. Dette må man være forberedt på som ny pasient. Men, i motsetning til hva flere andre beskriver her, oppfatter jeg henne som engasjert i meg som pasient. Jeg tolker det at hun har bestemte meninger rundt min situasjon som noe positivt, nemlig at hun setter seg inn i situasjonen og gjør en vurdering. Det er ikke alltid man får høre det man helst "vil", men slik bør det heller ikke være i en lege-pasient-situasjon. Hun tar seg tid, lytter langt mer enn hva jeg har erfart at tidligere leger har gjort, og er hun usikker, så rådfører hun seg eller henviser videre. Oppfølging på prøver er god, enten via hyggelig og presist brev, eller per telefon. I tillegg er hun svært effektig, og later til å ha en solid arbeidskapasitet.

Alt i alt føler jeg meg godt ivaretatt som pasient.

Bra lege, men umulig å få time

Lege: Marianne Iden Skrevet

Marianne ideen er en dyktig lege men det er umulig å få time der. Man må forvente og få time en måned i etterkant om man ringer og bestiller. Kvinnene i resepsjonen er heller ikke noe hyggelige. Det tar lang tid og få svar i tlf om man ringer og de er ikke behjelpelige med å få satt legitime der, når jeg kommenterer at det tar en måned å få ny legitime er det ikke mye hjelp og få.

Tja....

Lege: Elisabeth Katrine Døskeland Skrevet

Har hatt denne legen snart 6 mnd. Vært på 1 konsultasjon, og burde vært hos lege igjen, men det er vel like godt å bytte fastlege nok en gang. Opplevde legen som dominerende og irettesettende. En lege som ikke kjenner pasientene sine, bør prøve å etablere tillit og trygghet i pasientrelasjoner, ikke det motsatte. Kjenner meg ikke trygg på denne legen. Følger dårlig opp de nye pasientene sine.
Dette blir gjerne en dyktig lege med tiden, når hun lærer seg til å lytte til pasientene, og respektere andre.