Legene på St.Hanshaugen AS

Pilestredet Park 11 A 0176 Oslo

Siste vurderinger av Legene på St.Hanshaugen AS

Trygg og forståelsesfull

Lege: Linda Siddiqi Skrevet

Linda er den beste fastlegen jeg har hatt. Hun tar problemene dine på alvor, er forståelsesfull og en veldig trygg fastlege.

Bra, men dårlig

Lege: Linda Siddiqi Skrevet

Jeg likte egentlig Linda til å begynne med, følte hun tok seg tid og fremsto interessert. Men jeg har flere ganger opplevd at hun ikke har informert om resultater når det er blitt tatt prøver. To ganger var det snakk om positive prøver. Det er såpass alvorlig at jeg ser meg nødt til å bytte lege.
Resepsjonen gir aldri info om forsinkelser, og det er alltid betydelige forsinkelser.

Kjære pasient,

Det er ikke greit at du ikke har fått tilbakemelding på dine positive prøvesvar. Jeg pleier å være veldig nøye med å avtale en oppfølgingstime med pasienten, spesielt ved langvarige plager, og kan av den grunn vente med å gi tilbakemelding, til pasienten kommer på ny time. Visse prøvesvar, som trenger umiddelbar behandling, pleier jeg uansett å videreformidle så raskt som mulig. Når jeg av og til ser at pasienten allikevel ikke kommer som avtalt, informerer jeg om prøveresultatene (dersom det er noen funn), per brev evt. gis svar elektronisk. Dersom det ikke er gjort en avtale, er regelen at jeg gir informasjon ved eventuelle funn. Det er fint om du kan skrive til meg via helsenorge og fortelle meg hvilke prøvesvar det gjelder, og når prøvene ble tatt, så kan jeg se på hvordan dette kunne oppstå.

Med vennlig hilsen
Dr. Siddiqi

Besvart av Linda Siddiqi

Faglig kompetent, men virker stresset og har lite ledig tid

Lege: Asle Terje Johansen Skrevet

Har hatt Dr. Johansen som fastlege et års tid etter at min forrige gikk av med pensjon. Han er meget kompetent, men som så mange andre skriver er han litt stresset og gir inntrykk av at han har dårlig tid. Av denne grunn "rekker" jeg ikke å stille de spørsmålene jeg hadde tenkt å spørre på forhånd. Dr. Johansen har gjort flere feil (småfeil), bl.a. ved utfylling av helseattest og lignende og dette har ført til at jeg har måttet komme tilbake ved å betale for en ny time. I tillegg lurer jeg på om det er innafor av en lege å bruke private klær på jobb? Ikke helt fornøyd. Bytter fastlege.

Vikaren har ikke erfaring nok til å fungere godt som fastlege

Lege: Velaug Aakre Kristoffersen Skrevet

Jeg har ikke møtt Velaug enda da jeg byttet fastlege tidligere i år. Men jeg gikk fra timen med vikaren uten å være noe klokere på hvordan jeg skal håndtere min helsesituasjon. Hun ga meg til og med feil informasjon, og jeg endte opp med å måtte google meg frem til riktige svar og hvordan jeg skal gå frem for å få god helsehjelp i min situasjon. En ting er klart og det er at jeg ikke kan forvente meg noe derfra, men må søke hjelp andre steder.

Trygg og fin i møte med pasienten

Lege: Sheranti Michelle Bernadette de Mel Skrevet

Jeg har hatt dr. Sheranti som fastlege i ca 10 år og kommer ikke til å bytte frivillig. Hun er en god lytter, og tar mine henvendelser på alvor.