Lene Dæhlen

Autorisasjon (1999)

Lene Dæhlen er en av 19 fastleger i Østre Toten

Siste vurderinger av Lene Dæhlen

Humørsyk lege som ikke lytter til pasient.

Dette er en lege jeg har hatt i mange år men de siste årene gruer jeg meg mer og mer til timene med henne. Lytter ikke til pasient men pasient må lytte til henne. Er litt amper om du sier henne litt i mot.
Veldig påståelig.
Så velger nå å bytte til en lege som har tid til å lytte å som faktisk lar pasient ha litt medvirkning til sitt eget liv.

Kvalitet avhengig av Lene sitt humør

Lene er som flere skriver her en god lege, hvis humøret hennes er på topp den dagen. Hvis det ikke er det derimot, skulle man som pasient helst ønske man ikke var der. Man gruer seg rett og slett til legetime med henne, på grunn av at man ikke vet hvilket humør hun kommer til å være i den dagen, og dermed hvordan man som pasient vil bli behandlet. Hun gir meg som pasient følelsen av å være til bry og følelsen av at man lider av hypokondri, hvis man begynner å stille spørsmål om flere enn en ting. Lene ser kun på én ting når du er hos henne, og ser ikke på deg som et sammensatt menneske. Jeg ser på det som en selvfølge at man som pasient kan spørre om alt og at legen tar seg tid til å svare på spørsmål og veilede deg. Hun er også veldig dårlig på oppfølging og man får følelsen av at hun skyver ansvaret fra seg.

Den beste legen

Veldig flink, tydelig, blir møtt med stor forståelse og støtte. Kunne virkelig ikke fått noe bedre. Super fornøyd

Ambivalent!

Lene er en tøff dame, så hvis du trenger noen til å be deg "ta deg sammen" er hun ypperlig. Dette gjelder også i forbindelse med NAV, noe som jeg har opplevd som positivt, og er grunnen til at jeg har beholdt henne så lenge. Hun kan forøvrig variere mye i humør, samt treffsikkerhet. På det beste er hun veldig bra, men møter du henne på en dårlig dag får du en følelse av å være til bry og ikke særlig verdifull som menneske. Og hun kan være i overkant påståelig, på grensen til arrogant.

Uforutsigbar, travel og stresset

Min vurdering er at Lene er en effektiv lege når det gjelder enkle henvendelser som er lette å diagnostisere og behandle ( ala halsbetennelse, allergi ). Hvis man har mer kompliserte helseplager vil man kunne oppleve henne svært variabel.
Stresset, lite lydhør og fastlåst i egne konklusjoner. Vanskeligheter for å samarbeide med andre leger og klager åpenlyst til pasienten som om denne skulle ha noe som helst ansvar over den andre legens vurderinger. Vet aldri hvilket humør og sinnelag som venter deg.
Får til tider en "unnskyld-for-at-jeg-er-til følelse" rundt henne. Jeg får et inntrykk av at dette er en kvinne med vann over hodet og dette har kraftig påvirkning på kvaliteten, som er der et sted.
Synd at en ellers god lege lar stress og følelser få altfor stor plass og tar helt over. Pasienten skal aldri føle ansvar for legens humør og føle at han må gå på nåler og være forsiktig med hvilke plager man måtte ha. Dette skaper en usunn og utrygg relasjon og det motsatte av hva det burde være.