Charlotte Haslerud

Autorisasjon (1991)

Sentrum Legesenter Kristiansand AS Telefonnummer38 07 90 0038 07 90 ...
Henrik Wergelands gate 4 4612 Kristiansand S
Charlotte Haslerud er en av 114 fastleger i Kristiansand

Siste vurderinger av Charlotte Haslerud

Manglende forståelse

Har bare vært hos henne noen ganger, men merket allerede første gangen at hun manglet forståelse og var veldig nedlatende i måten hun kommuniserte på. Da hun spurte om familiehistorikk forklarte jeg at jeg bare visste om en sykdom på far sin side, men vet ikke mer (har ikke kontakt med familien generelt). Hun virket mer opptatt av at jeg ikke hadde en "tradisjonell" norsk oppvekst som utenlandsk og at jeg burde nærmest "skamme meg". Brydde seg mer om dette enn selve problemet jeg kom med - og det fikk meg til å føle meg lite velkommen. Hun henviste meg fort videre, greit nok det, men følte hun ikke hørte på det jeg hadde å si om helsa mi. Anbefales ikke generelt. Positivt med henne er at hun i alle fall tok blodprøver, i motsetning til forrige lege...

Hold deg unna

Jeg er ikke ofte hos fastlegen, men de gangene jeg er der så forventer jeg ihvertfall å bli hørt! Har unngått og bytte lege, fordi jeg vil gi henne ny sjanse.. men jeg angrer like mye for hvergang.
Hun er frekk, overhodet ikke flink til å lytte, vil alltid bli ferdig rask og er generelt jævlig. Neste lege time jeg bestiller er heldigvis ikke hos Charlotte neste gang!

Mangel på kompetanse

Lite empati og følte ikke jeg ble tatt seriøst.
Følte hun hadde dårlig tid og ikke orket å sette seg inn i problemstillingen. Fikk følelsen av at hun ikke hadde peiling.

Bra førsteinntrykk, men....

Denne dama gir et bra første inntrykk, men ved andre besøk får man hakeslepp.
Kontant forsinket, noe jeg kan tolerere, men ikke det at hun er stresset og vimsete og vil helst bli ferdig med en gang.
Får ikke svar på prøver jeg tok første gang, gjorde graverende ting på GU som å ikke bruke hansker og bruke negler uten å ha på sprit. Ringer meg ikke opp igjen selv om hun lover.
Ler meg opp i ansiktet når jeg ber om henvisninger, og tror ikke på at smerten jeg har skyldes det jeg sier.

Ikke en lege å anbefale dessverre, jeg vil ha respekt og en lege som iallefall tør å sende meg videre når de ikke vet selv.
Ikke vet jeg om dama spiller dum eller er dum, men hun virker som hun gir deg opp etter noen uker om du ikke er blitt frisk av deg selv, eller tilsynelatende frisk med medisiner ( som jeg ikke ville ha da jeg liker å vite hvor min smerteterskel er og ikke har behov for det )

unngå hvis du kan

Viser lite empati og forståelse. Bagatelliserer fysiske plager. Lytter ikke til hva du sier og er generelt nedlatende i språkbruken. Ofte forsinket, noe som gjør at du møter en stresset lege som helst vil sende deg ut igjen fortest mulig for å hente seg inn til dagens tidsskjema. Er ikke interessert i å høre på hva du har å si og "misforstår" med vilje ting som blir sagt. Sier du at du har en plage som hemmer deg i hverdagslivet må du ta deg sammen, du har da tross alt ikke kreft. Det skal ikke være nødvendig å føle seg til bry hos legen og gå hjem med tårer i øynene. Styr unna hvis du har mulighet, hun er sikkert kunnskapsrik, men evner ikke å kombinere dette med vanlig høflighet og medmenneskelighet.