Ole Bendik Kjellstad

Autorisasjon (1999)

Ole Bendik Kjellstad er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ole Bendik Kjellstad

Dyktig og hyggelig lege, alltid godt mottatt

Ole Bendik Kjellstad er svært hyggelig, jeg opplever ham som lyttende og dyktig. Han har en svært positiv måte å motta pasienten på, virker alltid i godt humør og er avslappet, pluss at han tar deg på alvor. Føler meg trygg hos Kjellstad, han tar seg god tid, bare positivt å si om ham.

Timebestilling er blitt så og si helt elektronisk.

Profesjonell og dyktig

Kjellstad har vist seg som en særdeles profesjonell og dyktig lege, som makter å undersøke mer helhetlig enn hva man evt. har oppsøkt han for. Kan anbefale han til alle som trenger en drivende dyktig fastlege (selv om jeg forstår at dette kan føre til dårligere tilgjengelighet :-) )

Meget dyktig og hyggelig lege

Tar seg god tid og gir pasienten en følelse av å være i de beste hender. Empatisk og hyggelig

En åpen og ærlig lege

Lytter og spør, hører hva du tenker og forteller. Er interessert i pasienten og gir seg ikke før han hr fått utredet alle muligheter. Har lav terskel for å sende til videre utredning hos spesialister.

De varmeste anbefalninger

Jeg har nå hatt Dr. Kjellstad som fastlege i ti år. Jeg var så heldig å havne hos ham på grunn av lokasjon da jeg fikk fastlege i Oslo for første gang, og jeg har siden aldri vært snau med å anbefale ham. Jeg tror snart et tosifra antall av venner og bekjente har byttet til ham opp gjennom årene, og så godt som alle er like fornøyde.
Han er trygg, interessert, empatisk og generelt dyktig, og i motsetning til mange fastleger jeg har hørt skrekkhistorier om, så kjenner han sine egne begrensninger og er snar med å henvise videre til spesialister dersom problemet er utenfor hans felt. Han undervurderer sjelden pasientens innsikt i eget helsebilde!
Som en tilleggskvalitet er han både en morsom fyr, og personlig engasjert i pasienter han har hatt en stund, og har en forbausende hukommelse, ned til de trivielle detaljene. Da føler man seg sett, og det er vel kanskje noe av det viktigste når man er i en sårbar situasjon!

Som flere her nevner, så kan tida på venteværelset drøye en del, men jeg synes det er underordnet nettopp fordi det betyr at han tar seg god tid med hver enkelt. Å bli behandlet som samlebåndsmateriale er aldri en god ting, så da får det heller være at det tar litt ekstra tid. På den annen side får man alltid time fort! Jeg tror sjelden jeg har ventet mer enn en uke på å komme inn, det er et kjempepluss - og av hva jeg skjønner, på ingen måte en selvfølge hos andre leger.

Det eneste minuset er at man ofte må vente litt lenge i telefonkø, og at det hender telefonsvareren ikke blir slått av i tide etter lunsjpause sånn at man ikke kommer gjennom i det hele tatt.