Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Dette var en lettelse å lese

NÅ skal jeg få ut fingeren og få skriftet fastlege. Har hatt noen veldig ubehagelige opplevelser med denne legen på Rodeløkka. Håndverkere har gått inn og ut mens jeg har sittet i gyn.stolen, prøvesvar har ikke kommet, timer har blitt glemt, andre pasienter har kommet inn mens jeg har vært til konsultasjon. Jeg er ikke ofte hos lege, men de siste årene har jeg kviet meg voldsomt de gangene jeg har vært nødt til å bestille time.

Forståelsefull og grei å ha med å gjøre

Altid tid .....vet som regel probleme. flink til og følge opp

Useriøs

Hilser ikke, ber om fødselsdato og navn uten å se på deg. Travel og uhøflig. Ble kastet ut av legetimen fordi hun skulle ta telefonen. Er ofte borte og du må besøke en annen lege på legekontoret. Hold deg unna!

Har tatt meg på alvor

Registrerer at folk er negative til henne. Det er ikke jeg. Ble riktignok litt skremt under mitt første møte med henne fordi hun spurte så mye om ting jeg oppfattet å være langt på siden av hva jeg kom dit for. Men slik utspørring må betraktes som positivt. Jeg var nedkjørt, og trengte sykemelding. Da hører nok grundig utspørring med første gang man møter fastlegen. Den grundige utspørringen og journalføringen av denne tror jeg har bidratt til at hun lettere har kunnet yte meg korrekt hjelp etterpå.

Hun har flere ganger henvist meg på dagen til spesialisthelsetjensten ved den minste mistanke om alvorlige greier. Heldigvis har det aldri vært alvorlige greier. Selv småproblemer jeg har nevnt i forbifarten på slutten av en konsultasjon (utslett etc), har hun fikset gjennom å kaste et raskt blikk på stedet, og skrevet resept på korrekt legemiddel som fixet det hele. Har aldri opplevd makan!

Hun er nok ikke et like stort sjarmtroll som våre mest profilerte tv-leger, men jeg har ingen grunn overhodet til å betvile hennes kompetanse som lege. Ingen bagatell har vært for liten for henne. Det betyr ikke at alle bagateller behøver behandles.

Faktisk er det kun sjarmtrollfaktoren og hennes travelhet (hun har tross alt over 2000 pasienter) som trekker ned. Her skylder jeg også å bemerke at hun kjenner meg igjen hver gang jeg kommer, selv om jeg er der kun 1-2 ganger i året, og hun har over 2000 pasienter på listen.

Arrogant og sur

Familien vår hadde henne som fastlege en kort stund, men vi byttet fort. Hun var frekk. Hardhent og sur, sønnen min syntes hun var skummel. Hun var veldig nedlatende mot meg, hun har tydeligvis ikke noe til overs for enslige mødre. Opplevde et par ganger at jeg var til undersøkelse hvor hun ikke en gang så på meg, bare satt og skrev på dataen.