Desmond O'Leary

Autorisasjon (1987)

Siste vurderinger av Desmond O'Leary

Vond opplevelse

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Var der til oppfølgende gastroskopi, men opplevde arroganse og samlebåndspraksis. Innledende samtale ble gjort med en annen pasient (snorkende) i rommet.

Med med hjem fikk jeg et tre sider langt skriv som var ren copy/paste. Legen hadde dog tatt seg bryet med å føre inn med kulepenn at han synes jeg burde gå ned 6 kilo. Uten noen forklaring på hvorfor.

Må understreke at jeg er langt fra overvektig, men har høy bmi pga styrketrening 4-6 ggr i uken.

Hele opplevelsen var vond, og jeg følte meg hverken sett eller hørt. Anbefales virkelig ikke!

Det er svært sjeldent at vi utfører KONTROLLgastroskopier. En kontroll går naturligvis litt raskere enn en førstegangsundersøkelse og burde derfor kreve derfor mindre samtale rundt det som er gjenstand for slik `kontroll ´ . Det er likevel beklagelig at du opplevde ditt besøk som ``samlebåndspraksis´´.
Det du kaller ``innledende samtale´´ var ikke med meg som du gir inntrykk av men var en rutinemessig samtale enhver pasient får hos min assistent før jeg hilser på vedkommende en gang. Dette skjer i vår sengeavdeling hvor det kan naturligvis høres litt snorking iblant. Ingen personlige eller private opplysninger drøftes under slik samtale. Pasienten simpelthen får instrukser om hvordan vi utfører våre undersøkelser. Før jeg begynte undersøkelsen snakket jeg med deg slik jeg gjør hos alle.Etter undersøkelsen snakket jeg også med deg og meddelte resultatet .Etter undersøkelsen fikk du senere en forklaring fra min assistent om hva som ble funnet ved undersøkelsen og hvordan din tilstand skulle følges opp videre hos fastlegen . Du fikk med deg informasjonsark som er skrevet av meg personlig dvs de er ikke ``kopier/paste´´ fra andre kilder som du også antyder. Arkene hadde jeg dessuten redigert med håndskrevne kommentarer slik at papirenes innhold skulle bli lettere forståelig for deg . Fikk du beskjed om å gå ned i vekt og slutte med STYRKEtrening var det fordi dette er viktige aspekter av behandlingen for din tilstand. Alt dette ble godt forklart deg både muntlig og i de papirene som du fikk med deg.

Besvart av Desmond O'Leary

En veldig positiv opplevelse

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Jeg ble godt tatt i mot, og informert om alt som skulle skje. Veldig lite hektisk, følte meg godt ivaretatt gjennom hele prosessen. Oppfølgingssamtalen etter undersøkelse ga meg masse informasjon.

Jeg oppfattet både legen og legeassistenten som trivelige og profesjonelle.

Erfaren og kunnskapsrik

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Meget dyktig lege. Ble tatt godt imot. God informasjon og opplevdes trygt. Kan anbefales på det sterkeste!

Meget hyggelig, trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Ble tatt hånd om på en meget respektfull måte! Hyggelige og kunnskapsrikt personell!
Koloskopi var overhode ikke smertefullt. Erfaren lege! Tok seg god tid til samtale etter undersøkelsen.
Dette stedet kan jeg anbefale på det sterkeste!

Imøtekommende, forståelsesfull, kunnskapsrik

Klinikk: Oslo Endoskopi AS Skrevet

Tok koloskopi her. Det var ingenting å grue seg til.

Både Hilde og Desmond var veldig forståelsesfulle og profosjonelle. Følte meg godt ivaretatt.

Kan også legge til at undersøkelsen ikke var vondt i det hele tatt.