Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt

Bjørn Tvedt

Profilbilde av plastikkirurg og øre-nese-hals-lege Bjørn Tvedt
Plastikkirurg og øre-nese-hals-lege

Om

Dr Bjørn Tvedt er spesialist i plastisk og øre-nese-hals kirurgi og er overlege ved Fornebuklinikken. Han er en av to i Norge som er internasjonalt sertifisert ansiktskirurg av IFFPSS  (International Federation of Facial Plastic Surgery Societies).  Dette er den mest anerkjente sertifiseringen i plastisk og rekonstruktiv ansiktskirurg,  og er den samme som gjelder for American Board of Facial Plastic and Reconstructive Surgery (ABFPRS).

Bjørn Tvedt har tidligere jobbet som konstituert overlege ved avd. for plastikk – og rekonstruktiv kirurgi, Universitetssykehuset i Oslo, Rikshospitalet 2007 og ved Klinikk Bunæs og Akademikliniken. Han har utført utallige neserekonstruksjoner og ansikt/hals-løft. I tillegg har han lang erfaring i rekonstruktiv brystkirurgi og annen kosmetisk kirurgi.

Bjørn Tvedt har også vært en aktiv deltager og foredragsholder på nasjonale og internasjonale kongresser.

• Plastikkirurgi
  • Øre-, nese-, halssykdommer

Autorisasjon (1998)

Siste vurderinger av Bjørn Tvedt

Beste valget jeg har tatt!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Helt siden jeg var rundt 10 år har jeg ønsket å fikse på nesen min. Prøvde hele tiden å godta den, men hver gang jeg så meg i speilet eller på bilder så gikk det bare ikke, og det plaget meg daglig. Jeg opererte nesen min hos Bjørn i oktober 2020, og angrer ikke et sekund!! Så klart hadde jeg noen nervøse tanker om de mulige konsekvensene, «hva hvis resultatet ikke blir som jeg ønsker» og «hva hvis jeg angrer», men jeg visste at hvis jeg ikke gjorde dette, så kom jeg til å tenke på det resten av livet. Alle de som jobber på akademiklinikken var hyggelige og støttende under prosessen, og følte meg svært trygg i deres hender. Hadde absolutt ingen smerter under helbredelsesperioden, bare en smule ubehag, men det er jo alltids forventet.
Kunne værtfall ikke vært mer fornøyd med resultatet!! Den passer ansiktet mitt perfekt mere nå enn før. Nå kan jeg se meg i speilet og være superfornøyd med meg selv(endelig!!). Andre har også kommentert på hvor mye «gladere» og «fresh» jeg ser ut både på bilder og i virkeligheten!
Med andre ord så ELSKER jeg resultatet, og det var 100% verdt å gjøre det hos Bjørn😄👍🏼

Profesjonelt, tydelig informasjon, god oppfølgning

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Initialt ble 3-D bilder tatt og jeg hadde en samtale med Bjørn Tvedt før operasjon om ønskelige resultater.

Operasjonen ble vellykket og jeg hadde fire oppfølgninger postoperativt grunnet hevelse som gikk ned med kortison injeksjoner.

Jeg opplevde meg godt ivaretatt med profesjonalisme og et godt team rundt Dr Tvedt.

Dr Tvedt har en lang faglig erfaring så derfor blev valget for meg enkelt av plastikk kirurg.

10/10

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Jeg er meget fornøyd med min nye nese etter operasjon med Dr. Bjørn Tvedt. Den er pen og naturlig, akkurat slik jeg ønsket meg den. Under hele prosessen følte jeg meg godt tatt vare på, og om jeg hadde visst hvor fornøyd jeg ville bli hadde jeg gjort det tidligere.

THE BEST!!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Norges (og etter min mening Verdens) beste Plastisk kirurg!

utførte neseplastikk samt en BBL revision etter ett dårlig resultat fra en kjent Tyrkisk klinikk hos Bjørn. -en beslutning jeg takker meg selv for hver gang jeg ser meg selv i speilet.

Førsteinntrykket mitt var at han var genuint opptatt av meg og det jeg hadde å fortelle. Han var ærlig, realistisk og hadde mye kunnskap i faget sitt. Jeg fikk raskt tillit til han og skjønte at hos han var jeg i trygge hender.

Bjørn er en perfeksjonist. Jeg liker ikke bruke ordet «perfekt» men gjør ett unntak idag: Rumpa og nesen min er perfekt nå etter ingrepene.Resultatene overgikk alle mine forventninger og det som imponerer meg mest er hvor utrolig naturlig det ser ut. Han er en kunstner og legger mye stolthet i arbeidet sitt, noe som gjenspeiler seg i resultatene.

Med hjelp av Bjørn har jeg aldri vært mere selvsikker på meg selv og det er jeg evig takknemlig for. Tusen tusen takk!!

Anbefaler han på det sterkeste til alle dere som vurderer å gjennomgå ett kirurgisk inngrep. VÆR SÅ SNILL styr unna utenlandske klinikker, ikke spill russisk rullett med kroppene deres. Hos Bjørn er dere trygge og etter min erfaring garantert ett fantastisk resultat!

Fantastisk!!!

Klinikk: Akademikliniken Oslo Skrevet

Opererte nesen min hos Bjørn 26 oktober. For en fantastisk kirurg! Jeg hadde veldig stor/lang, tykk utenlandsk nese og var utrolig redd for å operere meg her i Norge, til jeg fant Bjørn. Under konsultasjonen merket jeg at han genuint brydde seg om hvor plaget jeg var av nesen min og ville finne den beste løsningen for meg. Var på 5 ukers kontroll i går med drømmenesen min. Får så mange komplimenter på nesen min. Ingen problemer med pustefunksjonen heller, merker nesten ikke at jeg har blitt operert.

Skal noen av dere operere nesen gå til Bjørn Tvedt.