Har du funnet en god lege eller tannlege via Legelisten.no?

I så fall kan du hjelpe oss. Vi ville satt stor pris på om du sender en epost til Datatilsynet og forteller hvordan brukervurderingene på Legelisten.no har vært til nytte for deg, slik at de forstår hvorfor Legelisten.no er nyttig for pasienter i hele Norge. Vi vet at dette er et følelsesladet tema for mange, så glem ikke å være saklig og høflig i formen.

Send dette til postkasse@datatilsynet.no

Bakgrunn

I løpet av årene Legelisten.no har eksistert, har vi mottatt relativt få forespørsler om å bli fjernet fra nettstedet eller reservert mot vurderinger. Likeså hadde Datatilsynet mottatt få henvendelser fra helsepersonell om dette, inntil deres vedtak om å la helsepersonell få reservere seg mot å bli vurdert på Legelisten.no var nært forestående. Likevel ser slike henvendelser og anekdoter, i flere tilfeller fra ikke navngitt helsepersonell, ut til å ha blitt vektlagt i vedtaket

Vi tror og håper derfor at det kan være nyttig å balansere dette noe, og at dere brukeres synspunkter også blir representert.

Økonomiske bidrag

Vi jobber med klagen på vedtaket, og har fått inn mange donasjoner allerede. Likevel vil ytterligere donasjoner muliggjøre en enda grundigere jobb. Bidrag mottas derfor fremdeles med takk.

• Vipps til 72481 - Velg "Betal", ikke "Vipps en venn"
  • Overfør til konto 1503 87 70621 (Legelisten.no AS)