Regnbuen Legekontor

Vestre Kjennervei 2B 3420 Lierskogen

Siste vurderinger av behandlere ved Regnbuen Legekontor

En hyggelig og seriøs lege

Lege: Gard Bruset Skrevet

Han fremstår som trygg og sikker på det han gjør. Min diagnose var ikke veldig alvorlig, men jeg fikk en følelse av å bli behandlet meget profesjonelt. Han er også blid og hyggelig og praten føles veldig naturlig. Anbefales!

Kan dessverre ikke anbefale denne legen

Lege: Gard Bruset Skrevet

Var hos ham ifm med en utredning hos min fastlege, Stig Bruset. Jeg fikk en hastetime hos Gard, og opplevde å bli møtt med en litt arrogant holdning mens jeg var i en sårbar situasjon. Følte meg latterliggjort. Det er ikke sånn man bør møte en pasient, enten det er en man kjenner til fra før eller det er en ny og ukjent. Jeg nærmer meg 60 og har knapt vært syk eller sykmeldt før nå. Da føles det dypt urettferdig og nedverdigende å måtte finne seg i å bli behandlet sånn. Ikke glem det non-verbale språket, vi er mange som kun går til lege kun når det er helt nødvendig. Jeg opplevde at jeg ikke ble møtt med respekt, og det føltes ikke greit.

Lang erfaring

Lege: Stig Ando Bruset Skrevet

Stig har lang erfaring og sikker i sine avgjørelser men veldig sjelden tilgjengelig. Sønnen min har vært pasient der i flere år men har truffet han 2 ganger.De andre gangene har vi hatt turnuslege..Regnbuen legesenter (som Stig og halve familien hans driver )er nok litt vel opptatt av å hove inn penger. Her får man ikke mye hjelp til småting som kan sendes i posten (slik de ofte er behjelpelige med ved andre legekontorer ).Man må tigge og be hvis noe MÅ sendes i posten.Regningen for dette må man ikke be om -den kommer kjapt i postkassen.De operere ofte med en "liten" konsultasjon(som da er kortere enn normalt) eller så må man ha konsultasjon over nett for den alle minste ting..(Feks for legeerklæring som trengs i etterkant av forrige besøk. )Dette begrunner de med legene ikke skal bli sittende å fylle ut papirer etter arbeidstid. De opererer også med "små" konsultasjoner for en hastetime( "for å komme litt i gang" som de sier)for senere måtte komme tilbake til nærmere undersøkelse og/eller oppfølging( som ofte er helt unødvendig )Lite flexibilitet og "stive" regler i forhold til hva de er behjelpelige med. Joda , det er moderne og de har fine lokaler men , det hjelper ikke når mye av det de tilbyr handler mest om penger enn pasientvennlighet!

Ikke lenger like fornøyd

Lege: Stig Ando Bruset Skrevet

Har hatt ham som fastlege i mange år, og har vært veldig fornøyd - frem til jeg nå faktisk hadde et konkret problem og trengte mer enn sjekk av blodprøver og blodtrykk. Er normalt hos legen sjeldnere enn 1 gang pr år, og min opplevelse var nå at det var mer interesse for andre tjenester ved senteret enn det problemet jeg faktisk kom for. Utredningen har tatt noe tid, og jeg fikk underveis også time hos annen lege ved senteret - en nyutdannet lege som fikk meg til å føle meg både liten og dum. Stig Bruset oppleves både kunnskapsrik og interessert, men etter vårens opplevelser med dette legesenteret er jeg dessverre veldig skuffet.

Fantastisk

Lege: Stig Ando Bruset Skrevet

Fremstår alltid imøtekommende, og har gode forklaringer på ulike problemstillinger. Svært godt oppdatert i sitt fag! Dessuten er jo hun i skranken også en herlig person :-)