Dalen Legesenter

God lege

Lege: Hans Høvik Skrevet

Mine erfaringer.
- Lytter til pasienten.
- Sender deg til spesialister hvis du trenger det.
- Kjapp med dokumenter som eventuelt skal sendes.
- Gir deg informasjon og innblikk i din sykdom/diagnose.
- Virker oppdatert på sykdommer (antar han følger med i tidsskrift/websider el)

Mine eneste klage er at han er litt som fastleger ellers, dvs de er allmennleger og ikke spesialister så en kan ikke forvente at de vet alt om alle slags sykdommer, men han har sendt med videre til spesialist (og det trengtes).

Veldig koselig og flink lege

Lege: Katrin Kvideland Skrevet

Jeg er veldig fornøyd. Byttet til henne da jeg var gravid og har fått bra oppfølging. Bare godt å si..

Positiv og grei

Lege: Einar Harald Evenstad Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer, lytter og er flink å henvise videre til spesialister.

En lege som ser deg og bryr seg

Lege: Hans Høvik Skrevet

Jeg har hatt Hans Høvik som fastlege så lenge jeg kan huske, han er også fastlege for flere i familien. Han er faglig dyktig og flink i faget sitt, men kanskje det viktigste er at han tar seg tid til å lytte på det du har å si. Han henviser videre om det trengs, og tar deg på alvor. Har ingenting vondt å si om ham. Han er forståelig nok en populær lege, og det er derfor lang ventetid for å få time (2-3 uker). Men da får man heller vente, når man vet at en får den hjelpen som trengs når man først kommer til.
Har måttet få akutt-time noen ganger, da har jeg aldri kommet til ham, men til turnuslege, og det har ikke alltid vært en like hyggelig opplevelse. Noen av personalet i skranken er også ganske knapp og lite imøtekommende.

Delte meninger

Lege: Einar Harald Evenstad Skrevet

Som mange andre her, har jeg delte meninger om Einar. Min erfaring er at tidsmessig, så er det ikke tid til noe utenomsnakk, verken før eller etterpå. Og det er greit nok, jeg liker heller ikke å sitte på venterommet fordi tante Guri skal fortelle om barnebarnet som har fått sin første tann. Så det går unna veldig kjapt. Jeg har dog merket meg at dersom du forsøker å ta opp mer enn en ting, så er uviljen der. Noen ganger får man grei beskjed om at dette må bli to konsultasjoner, men da er det gjerne større ting, og det forstår jeg. Men jeg synes at når det er avsatt 15 minutter, da burde jeg i hvertfall få bruke 10 av dem. Så mye etterarbeid kan det da ikke være, men jeg vet ikke. Har jo hørt at legene drukner i papirarbeid.

Alt i alt kommer jeg ikke til å bytte lege med det første. Det er til tider vanskelig å komme til hos ham, men som lege har han hjulpet meg når jeg har hatt behov for det. Det føles dog lett som om man havner i en hard meningsutveksling noen ganger, han har en tendens til å skjære gjennom med sitt syn uten å la meg snakke ferdig/komme til poenget. Det liker jeg ikke. Men av de legene jeg har hatt gjennom årene, så havner Einar helt klart blant de beste.