Haganlegene

Hellinga 8 1481 Hagan

Siste vurderinger av behandlere ved Haganlegene

Kunnskapsrik og ærlig

Lege: Cecilie Smith Skrevet

Cecilie er en kunnskapsrik og ærlig lege, som ikke går rundt grøten. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i kommentaren om at hun ikke har empati, da jeg derimot opplever det helt tvertom. Hun har empati i store doser.

I tilfeller der hun ikke har dybdekunnskap (allmennleger skal være allmenne, ikke spesialiserte), er hun rask til å henvise til spesialist. Min forrige lege gjorde ikke dette så lett, og stolte mer på egen kunnskap (selv der den manglet).

Om hun mener du bør følges opp raskt, ringer hun gjerne på kvelden for å gi informasjonen til deg raskest mulig. Opplevde selv det, og det var en gest jeg satte svært stor pris på.

Den som ikke liker eller ikke kan anbefale Cecilie, kjenner henne ikke som lege, eller vedkommende ser etter en lege som "jatter" med, og skriver sykemeldinger "på bestilling", og i så fall er ikke Cecilie en lege for deg. :)

Sist men ikke minst; Cecilie er veldig åpen i kommunikasjonen din, og gjør det til et poeng å forklare deg underveis. Jeg har fått med Post-It-lapper med stikkord hun sa jeg kunne søke opp på nett, for å selv lese meg opp på temaet. Dette er moderne legepraktisering, og noe jeg verdsetter høyt.

Cecilie er et funn av en fastlege. Full score fra meg.

Lite empatisk - men hyggelig hvis du har enkelt problem...

Lege: Cecilie Smith Skrevet

Har hatt henne som fastlege i mange år. Hun er dessverre en svært lite empatisk lege. I enkle saker er hun helt ok, men har en andre utfordringer er hun lite empatisk og "mistenksom" i forhold til sykemelding etc. Ble syk grunnet jobb etc - fikk da beskjed om å bytte jobb når jeg i periode trengte sykemelding!? Virker som hun setter seg i arbeidsgivers sko (fordi hun selv er arbeidsgiver), og har da opplevd at hun nærmest virker "mistenksom" til ditt behov for sykemelding. En føler ikke alltid hun tar en alvorlig, og får inntrykk av at hun synes en er nærmest "hypokonder" - selv om jeg gjentatte ganger har bevist at jeg hadde rett.....Men som sagt, i enkle greie saker, er hun hyggelig.

Perfekt fastlege

Lege: Truls Henrik Hellvik Olsen Skrevet

Meget sterk faglig. Han sender deg gjerne videre. Kan anbefales på det sterkeste.

Dyktig, nøyaktig og tar deg på alvor

Lege: Bernt Christian Karset Hellerud Skrevet

Jeg har hatt Hellerud som fastlege i mange år nå, selv etter jeg flyttet ut av Nittedal velger jeg å bruke ham.

Han tar meg alltid på alvor, stiller aldri spørsmål ved - eller nekter sykemelding når han ser jeg trenger det. Har alltid gitt meg tilfredsstillende behandling/medisiner på mine problemer, og han tar meg virkelig på alvor og forstår min bekymring ved sykdom.

Er veldig saklig, profesjonell og god å snakke med.

Meget god lege

Lege: Truls Henrik Hellvik Olsen Skrevet

Nytter ikke å komme til ham bare for å få sykemelding. Han vil at du skal bli frisk! Ikke redd for å henvise deg til spesialist . Kjenner sin begrensning. Men er kanskje vanskelig å forstå hvis du ikke er inne i "terminologien"