Sentrum Legesenter Kristiansand AS

Henrik Wergelands gate 4 4612 Kristiansand S

Siste vurderinger av behandlere ved Sentrum Legesenter Kristiansand AS

Ikke å anbefale

Lege: Arnstein Eltervaag Skrevet

Denne legen virker som en hyggelig kar og det er han nok. Men han ga meg svært tidlig diagnosen "alenemor". Til og med da jeg kom inn med stille lungebetennelse så måtte jeg faktisk ha 3 timer før han skjønte det var lungebetennelse og ikke "alenemor" jeg feilte akkurat da. Når jeg etter 1 år fikk diagnosen "alenemor med angst og depresjonsplager" byttet jeg lege. Reumatisme er min sykdom, ikke barna!

Elendig!

Lege: Charlotte Haslerud Skrevet

Jeg måtte bytte fastlege fordi ventetiden alltid var ekstremt lang og dette gikk for mye utover jobben. Da jeg var gravid spurte hun hver gang jeg kom hva som var galt, for hun husket meg ikke, og hadde ikke hatt tid til å lese seg opp før jeg kom inn. Hun var så hektisk at jeg alltid glemte hva jeg hadde tenkt å spørre om. Jeg tror ikke jeg har opplevd å være inne hos henne lenger enn 6 minutter, så forstår ikke hvorfor hun alltid er så utrolig forsinket. Kjølig og distansert.

Denne legen er kraftig overvurdert.

Lege: Arnstein Eltervaag Skrevet

Jeg valgte denne legen bl.a. pga alle de gode vurderingene på legelisten.no. Gjett om jeg tok feil. Dette er en hyggelig mann, men det er ikke synonymt med også å være en dyktig lege. Jeg kom til legen med smerter lokalisert til et bestemt område. Da han (eller jeg - på legens spørsmål) ikke umiddelbart kunne forklare hva smertene kom av, virket han fullstendig rådvill. Derfra ble ting snakket bort og "sett an". Etter måneder med økende smerter, ble jeg omsider henvist videre - motvillig det også virket det som. Jeg måtte til spesialisthelsetjenesten før jeg ble hørt og forstått, og hvor årsaken ble funnet raskt. Denne legen er antagelig flink hvis du har "greie" symptomer, og forklarbare lidelser. Men ikke kom med noe "vanskelig". At legen er hjelpeløs i enkelte situasjoner er helt greit, hvis han bare ikke nøler så veldig med å henvise videre. Jeg har byttet fastlege etter denne opplevelsen.

Ovenfra og ned

Lege: Charlotte Haslerud Skrevet

Kom inn til henne etter en god times ventetid. Hadde øre/halsbetennelse- og med to sprukne trommehinner var jeg så godt som døv.
Fikk svært lite "medfølelse", selvom hodepinen var hinsides vond etter ventetiden. Fikk penicillin og nesespray, samt sykemelding. Første sykemelding jeg noensinne har tatt ut, så for en pasient som ikke ofte er syk og aldri tatt ut sykemelding var det ingen foklaring på hvordan slik foreløp seg, hvordan jeg skulle forholde meg til anntatt sykdomsforløp eller liknende. Svarte kjapt og lite utfyllende på de få tingene jeg lurte på, og følte jeg helt måtte slutte og stille mine "tåpelige" spørsmål. Fortest mulig på hodet ut, og fikk beskjed om å ringe inn om jeg trengte lengre sykemelding. Velger å bytte fra legesenteret da jeg ikke risikerer å møte på henne neste gang- i tilfelle jeg skulle feile noe alvorlig da.

Vennlig og lydhør

Lege: Ole Edvard Strand Skrevet

Veldig hyggelig person, og fremstår som lydhør for dine problemstillinger. Han følger gjerne opp dine egne forslag hvis de virker fornuftige, og gir gjerne time utenfor vanlig åpningstid hvis du klarer å formidle at det haster.