Frisk Legekontor

Bøkkerveien 4 0579 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Frisk Legekontor

Hyggelig og lett tilgjengelig

Lege: Bahman Mehdinia Skrevet

Bahman Mehdinia tok seg mye tid for å lytte til hele historien min (som pasient) og jeg fikk henvisning til en spesialist. Han/klinikken er også tilgjengelig på SMS så at det er ikke alltid nødvendig å komme innom kontoret for å fornye e-resept.

Arrogant

Lege: Hanne Margrete Lien Skrevet

hver eneste time jeg har bestilt hos henne har det vært et eller annet problem med. Enten har hun ikke tid, og jeg har blitt vist til en vikar, eller så har hun brukt tiden på å fortelle meg hvorfor hun ikke har tid. Det er en så ovenfra og ned-holdning at det er ikke til å tro.

Denne legen har kostet meg så mye unødvendig sinne, irritasjon og penger. Hun har ikke stolt på undersøkelsene gjort av hverken tidligere fastlege eller hennes egen vikar. Dermed har jeg flere ganger endt opp med å måtte sa samme undersøkelse både to og tre ganger. I tillegg har hun flere ganger insistert på at jeg må booke ny time for at vi skal ha tid til nødvendige undersøkelser. i mine øyne kunne hun heller ha brukt tiden på å gjøre disse fremfor å fortelle meg hvorfor hun ikke har tid. Hun har også nektet å skrive ut medisiner jeg tidligere har fått på blå resept fordi hun ikke har gjort de nødvendige undersøkelsene selv. Flere ganger jeg har ringt for å bestille påfyll har jeg fått mail på pasientpost om at hun ikke vil skrive ut denne medisinen igjen før det er gjort nye undersøkelser.

Jeg har måttet forberede meg psykisk om jeg har bestilt time hos henne fordi jeg har grudd meg sånn. Flere ganger har hun også gjort antakelser om hvem jeg er og hva jeg gjør basert på alder og kjønn. Denne bedrevitende holdningen speiler også hvordan hun oppfører seg som lege. Hun snakker også ned om sine egne kollegaer til pasientene sine.

Medical citys nettsider sier forøvrig også at de åpner telefonen klokka 8 for timebestilling, telefonen åpner aldri før 0815 og man sitter gjerne lenge i kø.

Veldig dårlig

Lege: Bahman Mehdinia Skrevet

Tar seg ikke tid til pasientene, kommer du 5 minutter for sent, får du ikke møte legen, men må likevel betale. Har du mer enn ett problem, hvor ene problemet er fornyelse av resept, må du bestille ny time. Han tar seg ikke tid til pasientene, men ønsker å få deg ut av døren så fort som mulig. Når du snakker med han på norsk, snakker han engelsk tilbake til deg. I tillegg snakker han respektløst til deg foran andre pasienter.

Dessverre gjorde hun ikke godt inntrykk

Lege: Hanne Margrete Lien Skrevet

Første time hos Lien skulle lett bli min siste. Denne damen undervurderte meg. Hun forsto ikke hvilket kunnskapsgrunnlag jeg selv sitter med. Jeg skal forsøke å ikke skrive noe jeg ikke kunne sagt til henne selv. Jeg følte meg ydmyket, og følelsene mine sto tykt utenpå meg da jeg gikk derfra. Det hadde ikke vært et godt tidspunkt å si i fra til henne på. Tårene rant fra et ganske tidlig stadium av konsultasjonen. Og jeg gråter ikke lett. Jeg opplevde ikke at hun tok meg på alvor og hun fikk meg til å føle meg nedverdiget. Jeg skulle ønske jeg leste disse anmeldingene før jeg byttet til henne som fastlege, for "arrogant" som er nevnt flere ganger her, passer meget godt. Jeg gikk derfra uten å ha fått noe annet enn ydmykelse.

En lege som virkelig vil hjelpe !

Lege: Bahman Mehdinia Skrevet

Mehdinia er en lege som virkelig tar deg på alvor, han er en veldig kunnskapsrik lege og gir deg aldri opp. Han viser stor empati samt motiverer.
Jeg er takknemlig samt heldig som får ha han som min Fastlege.