Edda Legesenter DA

Olav Trygvasons gate 35 7011 Trondheim

Siste vurderinger av behandlere ved Edda Legesenter DA

Verdens beste lege

Lege: Wenche Haugen Skrevet

Vår familielege over mange år. Hun har alltid stilt opp. Da vår familie opplevde et traume i høst, viste det seg igjen hvor fantastisk hun er som lege. Hun ringte og følgte oss opp alle sammen jevnlig. Hun ser deg i møte med henne. Hun får deg til å føle deg viktig og hun tar deg på alvor.

Kunnskapsrik og varm lege

Lege: Nick Faradonbeh Skrevet

Jeg har hatt Nick som min fastlege i snart 10 år, og jeg kjenner ingen andre som har en så god fastlege som Nick.

Det er nesten alltid en ledig time innen 1-2 dager. Meldinger sendt via HelseNorge (noe ikke alle legekontor støtter en gang) blir som regel svart på i løpet av dagen.

Nick har ved flere anledninger gått utenfor og forbi den vanlige legerollen for meg. Ved en anleding for mange år siden tilbød Nick meg til å lese til en eksamen, slik at han kunne følge meg opp mens jeg var der. En annen gang gav Nick meg hans private telefonnummer for å løse et problem for meg.

Nick er som andre nevner en veldig medisinfaglig dyktig og interessert lege. En fordel er at Nick også har mye kunnskap og interesse rundt helhetlig helse og tema som kanskje fallet utenfor den klassiske fastlegerollen med resept eller henvisning og "ha det bra!".

Nick tar seg nesten alltid tid til en prat og deler gjerne av sin unike livserfaring og sin brede kunnskap - for eksempel har filosofen Rumi blitt sitert ved flere anledninger.

Jeg ser at Nick har fått noen klager her og det føler jeg at jeg må adressere. Spesielt til de som er bekymret for strenge kommentarer og å "ikke få viljen sin":

I en lang periode med utbrenthet og feilede forsøk på å komme meg tilbake til jobben var Nick den eneste i en behandlingsrolle rundt meg som tørte å være direkte og tøff med meg da det trengtes. Han skisserte på et tidspunkt hvor jeg kunne være på vei (ufør) og at han, selv om han skulle hjelpe meg uansett, syns det var synd om det skulle gå den veien. Jeg tror noen kan ha litt tynn hud og ikke tåle slike tilbakemeldinger. Jeg setter pris på at Nick tør å si dette, og skulle gjerne sett dette hos de andre som hadde behandlingsrollene rundt meg. Det kan bli for mye "stakkars deg" og det kan bli lett å blande "det er ikke din skyld" med "det er ikke ditt ansvar". Her føler jeg Nick er veldig god.

For meg fremstår ikke Nick som påtatt skråskikker som noen leger kan være og jeg føler at de fleste gangene han forsøker seg med pekefingeren så er det ut av omsorg og med glimt i øyet. Om jeg har vært uenig i kritikken og forklarer hvorfor den bommer -- så beklager han seg. Kort sagt - Nick behandler deg som et vokset menneske!

Jeg har aldri hatt problemer med å få henvisninger fra Nick når det trengs -- men jeg har opplevd å få gode råd om hva jeg eventuelt kan prøve først! Jeg tror Nick er opptatt av å ikke sykliggjøre alt for mye og min erfaring er at han som regel har rett.

Trygg

Lege: Ingvild Hoggen Meland Skrevet

En av de få legene jeg har møtt som jeg føler har tid til pasienten som er inne og som er tilstede ved timen. Sitter ikke å stresser og har tankene på neste pasient. Lett å prate med og flink til å ta tak når det trengs. Har også opplevd henne som samarbeidsvillig med meg som pasient. Gode kommunikasjonsfersigheter. Alt i alt trivelig og trygg lege som lager fine mellommenneskelige relasjoner

Grundig og omsorgsfull

Lege: Jørgen Alexander Urnes Skrevet

Jeg er godt voksen, og vært hos endel leger, men vil si at Urnes overrasket meg, både med grundigheten og omsorgen han møtte meg med, følte meg virkelig ivaretatt, han har all tillit og anbefalinger.

Grundig god lege!

Lege: Wenche Haugen Skrevet

Jeg har Wenche i mange år.
Hun følger opp,
Interesserer seg samt gjør grundig arbeid med ett betryggende smil.
Har anbefalt henne til alle jeg kjenner.
Du gjør en fantastisk innsats !!