Namsen Legesenter

Navarvegen 19 7820 Spillum

Siste vurderinger av behandlere ved Namsen Legesenter

Fastlegen i mitt hjerte

Lege: Håvard Rein Solhaug Skrevet

Håvard er en skikkelig god kar. Kan gå til han med hva som helst, uten å være flau.
Han er fryktelig profesjonell, men også omsorgsfull og forståelsesfull.
Alle fastleger skulle vært som Håvard.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Håvard Rein Solhaug Skrevet

Håvard er den beste fastlegen jeg har hatt. Han er rolig, interessert i deg som pasient å tar deg på alvor. Selv om jeg flytta til Trondheim beholdte jeg han som fastlege i mange mnd, helt til jeg måtte bytte pga graviditet og hyppig oppfølging. Han tar seg den tiden du som pasient trenger, å gir god oppfølging. Flytter jeg nærmere kommer jeg til å sette meg på venteliste for å få Håvard som fastlege igjen.

Lite kunnskapsrik, forvirret

Lege: Maria Michaela Lahner Skrevet

Var hos henne en gang da ingen andre leger kunne ta meg inn. Hun viste nesten ingenting. Eller hvordan hun skulle håndtere situasjonen. Fikk så godt som ingen informasjon, og måtte spørre selv om alt. Man forventer jo og tar som en selvfølge at man skal få informasjon. Men nei. Følte meg utrygg og veldig usikker. Og satt med mange spørsmål når jeg var kommet ut der i fra. Inne en veldig kort tur. Og hun er veldig vanskelig og forstå. Og hun forstår ikke hva pasienten sier. Man oppnår null tillitt. Og man må betale så mye bare for å være inne en så kort tur. Og det tar alt for lang tid før man får svar på prøvene. Og siden det ikke er noe egen anmeldelse for laboratoriet så må jeg bare skrive det her. Jeg opplevde en gang der at hun som tok prøvene spurte meg hva di skulle gjøre etterpå med prøvene. Det burde vel de ha kunnskap om. Og de bare lo . Og noen ganger er de helt alvorlige. Og di i resepsjonen er ganske sur. Også på telefon. Skulle ha vert kølappsystem.

Stressa, uorganisert

Lege: Ida Kathrin Ingebrigtsen Welde Skrevet

Man venter i evigheter for å komme inn til timen. Og skal jo en legetime vare i 20 minutter. Men etter bare halvparten av den tiden så blir timen brått avsluttet. Og selv når man har dobbeltime, så varer den nesten kortere enn di ti minuttene man får på en enkeltime. Og hun er vist mer opptatt av å prate om hverdagslige ting enn helserelaterte ting. Og hver gang jeg går ut der i fra. Så får jeg den ergelige følelsen av å ikke ha fått nevnt noen av di tingene jeg skulle si. Og føler at hun noen ganger sitter og studerer meg. Og når man får målt blodtrykket så måler hun bare en gang. Det skal vel egentlig måles tre ganger for å få det skikkelige resultatet. Men det er vist noe alle leger overalt gjør. Er litt rotete og skittent på kontoret. Store vinduer så man føler at di på veien utenfor ser inn. Vanskelig å få tak i. Og er til tider mye borte. Og når hun er borte så virker det ikke som di har tenkt å sette inn en vikar. Føles litt utrygt når hun er så mye borte og ikke er til stede. Og man får ikke svar på prøver. Og ellers og så må man ringe selv for å få svar på ting. Går veldig tregt.

Fantastisk flink lege!!

Lege: Maria Michaela Lahner Skrevet

Har hatt henne som fastlege i noen år nå, og ikke EN gang har jeg blitt dårlig behandlet. Hun er en kjempeflink lege som tar meg seriøst når jeg kommer med mine problemer. Den tyske humoren hennes synes jeg er bare festlig.