Fjerdingby Legesenter

Tlf: 64 80 29 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Fjerdingby Legesenter

Dårlig oppfølging - Samlebåndprinsipp

Får en oppfatning av:
Lite oppfølging og villighet til å sette seg inn i fagfelt som han ikke kjenner. Må som pasient følge opp punkter som han burde følge opp og sette seg inn i selv. Jeg blir glemt når jeg forlater legekontoret.

Han er meget hyggelig i dialog og er blid, men virker noen ganger som om jeg ikke kommer helt igjennom.

Burde jobbe litt med å forstå historikk og menneskene bak, så vil det meste forbedre seg.

Veldig fornøyd med Hoddø

Lege: Carl-Thomas Hoddø Skrevet

Har alltid tid til meg. Tar meg på alvor.Rolig og lytter til meg.Har følsen av att han bestandig har god tid slik att jeg kan komme med alt jeg lurer på.

den beste av de beste

Lege: Erlend Yngve Fagerjord Skrevet

Den aller beste - ringer hvis du ber om det
Har fullstendig tillitt til han - kan fortelle alt som plager med, god lytter, aktiv lytter , humor også.
Han er vel DEN på kontoret som yter service og tilstreber å gjøre sitt beste

Humor, godhet, grundig, tar deg på alvor! Nøye å følge med prøvesvar og alltid behjelpelig .

Pga en litt alvorligere diagnose har jeg vært hos han ofte- jeg blir å savne han hvis han slutter! Hvem skal passe på crpen da :)

Liten interesse, forståelse og iniativ

Lege: Elny Lise Aune Skrevet

Jeg har hatt Aune over lengre tid og føler hun ikke evner å se mer enn kun bruddstykker. Jeg føler også at hun ikke tar mine utfordringer på alvor og jeg har måtte selv ta iniativ til å utredes for sykdom, hun vil helst at det meste avventes. Målet hennes virker ikke å være å jobbe sammen med meg for at jeg skal føle meg så frisk som mulig. Jeg anbefaler kun Aune til de som har enkle diagnoser som er lette å diagnostisere.

Hun er opptatt av min totale helse ("hele mennesket")

Lege: Jane Gro Edvardsson Skrevet

Jeg er svært tilfreds med Edvardssons behandling og oppfølging av meg. Hun er opptatt av hvordan min hverdag er - dvs hvordan både min fysiske og psykiske helse er. Jeg føler trygghet ved å ha Jane Gro Edvardsson som min fast lege.

Vanskelig å kommunisere med

Lege: Carl-Thomas Hoddø Skrevet

Høflig nok, men føler at jeg ikke blir trodd eller at jeg liksom tar turen på legekontoret for å slå av en prat...

Blir nok bytte av lege på meg neste gang.

Nøye og effektiv

Lege: Elny Lise Aune Skrevet

Har hatt Aune som fastlege i mange år og er veldig fornøyd. Hun er ofte litt forsinket, men det er sikkert fordi hun bruker god tid når du først kommer.

Helt fantastisk fastlege 😊

Lege: Erlend Yngve Fagerjord Skrevet

En supergod opplevelse, jeg er meget godt fornøyd etter å ha byttet til Erlend som fastlege. Han er lydhør, grundig og svært positiv. Henviste øyeblikkelig til spesialist. Han anbefales på det varmeste.

Virker ikke intr

Lege: Carl-Thomas Hoddø Skrevet

Han virker ikke intr og uansett hva du kommer til han med så er det for tidlig og ingenting som kan gjøres. Det er til og med for tidlig etter 3 ukers intens hosting har jeg fått beskjed om.

Andre ganger når jeg har vært hos han så virker han ikke intr itillegg til at du sitter med følelsen at han hverken tror på deg eller forstår hvor vondt eller dårlig du føler deg. Han virker rett og slett fjern, usympatisk og lite forståelsesfull og ikke flink til å lytte. Mulig det har noe med å gjøre at han er ung og uerfaren.

Av de få prøvene jeg har tatt på legekontoret så har jeg med denne legen alltid matte ringe og etterlyse svar på prøvene. Dette var ikke nødvendig med den legen som Hoddø har erstatet

God lege

Lege: Elny Lise Aune Skrevet

En god lege som ser meg og lytter! Tar seg tid til å høre og være tilstedeværende!
Parkering er lett å betale med easypark app og lokalene er freshe.

Virker usikker på seg selv og sin kompetanse

Lege: Carl-Thomas Hoddø Skrevet

Har kun vært hos han 2-3 ganger og alle gangene opplevde jeg han som usikker. En gang måtte han spørre kollega til råds, noe jeg synes er bedre enn at han bare gir et svar. MEN som pasient føler man seg litt til bry når man sitter i stolen foran han. Han er høflig og blid nok, men virker litt usikker/sjenert. Føler at jeg som pasient må føre samtalen, vurderer å bytte.

Lite interessert

Lege: Carl-Thomas Hoddø Skrevet

Viser liten interesse, oppleves som fraværende og usikker. Jeg måtte til flere legetimer, før han tok symptomene mine på alvor. Har ved flere anledninger, selv måtte ta kontakt for å få prøvesvar. For meg blir det bytte av faslege.

Ville dessverre ikke anbefalt han til noen andre enn

Lege: Erlend Yngve Fagerjord Skrevet

..en som drar til fastlegen 1 gang i året for å få sykemelding grunnet influensa. Da passer denne legen deg perfekt. Hvis du trenger svar på spm ang mindre generelle sykdommer, gjør du bedre jobb selv ved å Google dette og hvis du ønsker å føle deg forstått må du nok velge en annen lege. Ellers er han helt ok profesjonell.

Ikke fornøyd!

Lege: Harald Strandos Skrevet

Jeg gikk til Strandos i en kort periode da jeg var nyinnflyttet i kommunen, og var virkelig ikke fornøyd med behandlingen jeg fikk. Jeg følte meg virkelig ikke sett av denne legen og kommunikasjonen var svært dårlig. Etter min oppfatning hadde han en ovenpå og ned-holdning, noe jeg synes var ordentlig ubehagelig.

Her får du resept

Lege: Erlend Yngve Fagerjord Skrevet

Har ikk hatt han som fastlege, men vært på akuttimer når min fastlege ikke har vært tilgjengelig. Her får jeg alltid resept på smertestillende og antibiotika eller andre medisiner. Får aldri noe råd eller hendvendelser til andre leger/spesialister, men medisiner og beskjed å komme tilbake hvis jeg ikke føler meg bedre.

Lege som er "opptatt" av meg

Lege: Elny Lise Aune Skrevet

Lytter. Viser forståelse. Er ærlig, sier klart ifra hvis hun ikke er enig med meg.Får alltid hjelp, og sender meg straks videre til spesialister, ved behov.
Ventetiden for å komme inn til avtalt time, er ofte lang.

Manglende forståelse og uvennlig holdning

Lege: Erlend Yngve Fagerjord Skrevet

Han hadde ikke tatt seg bryet med å kikke på prøvesvarene mine før jeg kom, visste ikke hvordan han skulle tolke dem, og utviste ingen forståelse for mitt ønske om utredning for barnløshet. Han ga uttrykk for at jeg "burde prioritert annerledes" når jeg var tidlig i 20-årene.

Han ga et generelt uvennlig og lite imøtekommende inntrykk.

Jeg skal aldri mer til denne legen og skiftet fastlege 30 minutter etter at jeg hadde forlatt legetimen!

Meget tillitsvekkende

Lege: Harald Strandos Skrevet

Tilgjengelig når jeg trenger det, faglig oppdatert, han er vennlig, lytter, gir god og personlig kontakt

Verdens beste!

Lege: Erlend Yngve Fagerjord Skrevet

Har aldri hatt en bedre lege enn Erlend!
Han lytte, henvise dæ dit du vil bli henvist og da e du gjerne først i køen.
Sjekke dæ for det du vil bli sjekka for og e generelt bare veldig trivelig og forståelsesfull. Hadde med mæ kjæresten inn en gang og han spurte om det va noe han trengte hjelp med, selvom han ikke e pasient med Kroken Legekontor. Det va et kjempepluss! Vet ikke ka æ skulle gjort om han slutta. Håpe han blir min fastlege for alltid :-)

Stødig men...

Lege: Elny Lise Aune Skrevet

Aune er grei og henviser deg om hun tror det trengs, men hun har for dårlig tid, og man blir skyflet bort når hun blir stresset (og det kan lett komme før man har fått sine tilmålte 20 minutter og før man har snakket ferdig).
Det er ikke mulig å be om en dobbeltime på Fjerdingby legesenter, og har du noe du vet vil ta tid, blir det litt tungt, da ventetiden for å få en time hos Aune er 4-6 uker (2014).

Den ene av de to som tar deg imot i luka på Fjerdingby legesenter er fleksibel, hyggelig og imøtekommende (5/5).