Langnes legesenter

Karlsøyvegen 12 9015 Tromsø

Siste vurderinger av Langnes legesenter

Kunnskapsrik og faglig dyktig

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Hadde min første legetime hos denne legen i slutten av november da min fastlege på tidligere kontor hadde flyttet fra Tromsø. Jeg går ikke ofte til legen og forventer å bli tatt seriøst når jeg først gjør det. Legen kunne antyde hva som var problemet mitt med engang- og satte straks igang. «Dette skal vi finne ut av». Ser det har vært mange negative kommentarer her, mon tro om dette er fra pasienter som har ønsket sykemelding, antibiotika ++ som ikke har fått dette... Noen skriver også at han ikke er en lytter, menneskekjenner etc.
En lege er en lege som skal stille diagnose, gi deg medisiner +..
Og skulle du ha behov for å bestille legetime - så må du kanskje bestille en dobbeltime pga tiden?
En psykolog er en du kan prate med.
Det er første gang jeg skriver en vurdering av en lege - men her syntes jeg virkelig denne legen fortjener ros! (Og det etter kun 1 besøk)

Fantastisk flink lenge!

Lege: Øyvind Johansen Skyberg Skrevet

Værdens beste lege på alle punkt! E like fornøyd etter vær time. Blir tatt seriøs. Får god oppfølging. Har ingenting negativt å si.

Belærende og uprofesjonell

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

Fikk automatisk denne legen da min tidligere lege skiftet praksis. Til å begynne med, trodde jeg at dette kom til å gå fint. Legen viste kompetanse om plagene, men da jeg ønsket behandling var jeg "ikke syk nok" til at han ville henvise videre. Andre legebesøk var for en enkel ting som konsultasjon av en allergisk reaksjon. Når konsultasjonen var ferdig, skulle han belære meg (som også er utdannet) om legemidler. Veldig uprofesjonell når det kommer til å kommentere på utseende og opplever at det er trynefaktor som gjelder dersom legen skal lytte. Sitter på mye kunnskap, men mangler gode menneskelige måter å videreformidle denne kunnskapen på. Har byttet fastlege...

Uprofesjonell, arrogant og autoritær

Lege: Jørn Johannes Bendiksen Skrevet

En gjennomgående ubehaeligt møte i en sårbar situasjon.

Ble ikke trodd, ikke tatt på alvor, og behandlet autoritært. Må desverre skifte lege.

Effektivitetsmølla tar over

Lege: Rune Kåre Vittring Skrevet

Mine konsultasjoner der tar i snitt 3 minutter. Kroppspråk og ansiktsmimikkens hans virker som at han er skikkelig lei av jobben sin.

Han kommer også med "humoristiske" kommentarer som gir inntrykk av at han ikke tar deg seriøst, men jeg tror ikke han mener det slik. Jeg har gått derfra og tidvis følt meg dum for å ha kommet på timen fordi han sender meg ut så raskt, selv om det har vært nødvendig for meg å få ting forklart.

Jeg forstår tidsklemma fastlegen er i når man har så mange pasienter på listen, men jeg vil heller vente lengre på å få time enn å bli nedprioritert når jeg først får timen.

Om du har et behov for at fastlegen har 10 minutter til rådighet og er interessert i å føre en samtale så anbefaler jeg en annen lege.