Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Solhauggt 2 0565 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Usympatisk, holdertilbake informasjon

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Hun skrev en gang ut resept på et preparat som ikke var reseptbelagt, og mente det kunne hjelpe på scenebetennelsen i armen min.
Ble sint og sa "tror du jeg har tid til å prate med deg på telefon?" og la på da kontordama satte meg over til henne (skjønner ikke hvorfor kontordama gjorde det hvis legen ikke ønsker å ta i mot telefoner). Det er de to gangene jeg var i kontakt med henne.
Lang ventetid på telefon, lite hyggelig atmosfære på kontoret, usympatisk oppførsel fra legen og lite smil fra personalet generelt.

Lege med godt humør

Lege: Stener Clausen Skrevet

Tidligere var det nær sagt umulig å ringe og få bestilt legetime her. Nå har de pusset opp litt og telefonen går nå rett til respektive lege og min erfaring er at det fungerer mye bedre.

Stener er alltid blid og hyggelig og det er komfortabelt å snakke med han.

Travel og usympatisk

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Denne vurderingen er basert på det ene besøket jeg hadde hos henne før jeg byttet til en annen lege. Fikk time raskt og greit, legen gjorde en god vurdering av sykdomstilstand. Men hun hadde en skarp tone og ga klart inntrykk av at hun var travel. Fordi det var mitt første besøk, måtte hun opprette en journal. Hun spurte om familiens sykdomshistorie, mine levevaner (røyking, trening, alkohol etc), men glemte å spørre om min egen sykdomshistorie. Jeg måtte selv be henne om å føre opp dette (da var hun i ferd med å avslutte timen), da det er relevant for senere legebesøk. Det var nesten så jeg fikk dårlig samvittighet da jeg ba henne bruke tid på å føre opp hvilke medisiner jeg går på. Jeg satt igjen med inntrykk av en travel lege med en arrogant holdning, og som ikke er veldig begeistret for mennesker.

Lite tilbakemeldinger på prøver fra labratorium og spesialister

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Prøvesvar sendes ikke som kopi til pasient. Man må ringe å mase på dette, og møte på kontoret der for utlevering av dette? Resepter likeså selv om faste medisiner. Uvilje mot å utrede og hjelpe med NAV dokumentasjoner som hun er pliktig til å sette seg inn i, og lite vilje til å høre/lese andre spesialisters uttalelser. Vanskelig i tillegg å få tak i for legetime og utrolig lang ventetid på telefon.

Usedvanlig usympatisk

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Det er ikke noe spesielt å utsette på hennes evne til å diagnostisere somatisk sykdom og foreskrive preparater. Sett bort fra dette er hun den minst sympatiske legen jeg noensinne har møtt. Hun frarådes i særdeleshet for homofile pasienter.

Legesenteret som helhet preges av forfall og lite hyggelig arbeidsklima. Det er lange ventetider på telefon og ved fremmøte, resepsjonen er i selve venteværelset og ivaretar på ingen måte taushetsplikten. Etter to år med dr Kongshaug som fastlege og relativt hyppige legebesøk, har jeg fremdeles til gode å se noen av de ansatte smile.