Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Om klinikken

Privathospitalet er lokalisert på Paradis i Bergen, noen minutters kjøring fra Nesttun, plassert langs bybanen. Privathospitalet er et offentlig godkjent sykehus med moderne sykehusfasiliteter, 3 store operasjonsstuer og oppvåkning/sengeavdeling med 10 sengeplasser. Vi kan tilby overnatting for våre pasienter. Vi har medarbeidere med lang erfaring og høy faglig spisskompetanse, alle er de spesialister innen sine fagfelt.

Våre hovedfagområder er kosmetisk plastikkirurgi, hudbehandlinger, ortopedi, åreknute operasjoner og øre-nese-hals kirurgi. Privathospitalet er ISO 9001 serfifisert og ISO 14001, kvalitetsledelsessystem som kvalitetssikrer prosedyrer og ivaretar trygg pasientbehandling. Privathospitalet har et svært veletablert renommé og er ikke bare ledene i Norge, men også det største frittstående private sykehus i Norge som driver med kosmetisk kirurgi.

Gjennom mange år har vi opparbeidet et solid renommé innen kosmetisk plastikkirurgi og ansees å være blant de ledende innen plastikkirurgi på Vestlandet. Vi utfører alle former for kosmetisk og plastisk kirurgiske inngrep som eksempelvis brystforstørrelse, brystreduksjon, liposculpture (varig fettfjerning), ansiktsløftning (facelift), bodylift, kosmetiske nesekorreksjoner, operasjoner for utstående ører, øyelokkplastikker o.l.

Vi tilbyr øverste klasse av injeksjoner, trådløft, kosmetisk sykepleie med peelinger, laser behandlinger hårfjerning og kar, pigmentflekker og tatoveringsfjerning.

Privathospitalet konsulterer og opererer private pasienter, forsikringspasienter og offentlige pasienter for Helse Vest og via ordningen Fritt behandlingsvalg. Vi har også offentlig operasjonsavtale med Helse Vest siden 2001. I dag har vi løpende avtale innen nese og bihulekirurgi og medisinsk indisert plastikkirurgi. Vi har også avtale om offentlig dekkede operasjoner for åreknuter med medisinsk indikasjon. Offentlige pasienter betaler kun egenandel etter offentlige takster. Vi har god kompetanse og lang erfaring innen allergiutredning og behandling og utfører spirometri, prikktesting og gir allergivaksinasjon mot for eksempel bjørk, pollen, timotei, hund og katt.

Velkommen til Privathospitalet på Paradis.

Siste vurderinger av Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Dyktig, trygg og kunnskapsrik

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Fjernet hudforandring i det ene øyelokket for 2 mnd siden. Pent utført. Estetisk vil det ikke bli forskjell på høyre og venstre øyet når alt vev er grodd ordentlig.
Følte meg godt ivaretatt. Behagelig og imøtekommende kirurg. Kan absolutt anbefales!

Styrte unna

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Kom inn på konsultasjon hos kirurg og følte meg svært lite ivaretatt. Stilte utrolig dumme spørsmål. I tillegg påpekte han at jeg burde gjøre noe annet kosmetisk «ikke tilsvarende operasjonen». Der kom det fram en ny usikkerhet hos meg. Vil ikke anbefale. Ser også at andre har hatt mislykkede operasjoner hos Bjørn Rosenberg, er så glad jeg styrte unna denne legen og er utrolig trist på deres vegne.

2 ÅPNE MISLYKKEDE NESEOPERASJONER OG PÅVIST NESEDEFORMERING

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Jeg gjennomførte 2 åpne neseoperasjonener på Fana Medisinske Senter, men etter operasjonen har jeg dessverre opplevd en mange negative konsekvenser. Det kosmetiske resultatet er mislykket. Jeg har fått pollybeak deformering i nesetipp.

Jeg leste på klinikkens hjemmeside at deres mål alltid var å skape en naturlig justering av utgangspunketet, men fremdeles ligne på seg selv. For meg ble det ikke tilfelle. Nå må jeg ha en 3 operasjon hos en nesespesialist på en annen klinikk.

Etter å ha slitt med selvbilde så jeg frem til å utføre en operasjon og få bedre livskvalitet. Mine bekymringer og redsel ble tatt på alvor av Bjørn Rosenberg. Jeg stolte på Bjørn og gledet meg utrolig mye til å få gjennomført operasjonen. Jeg angrer i dag.

Han gjorde samme operasjon 2(!) ganger og nå må jeg ha en revisjon hos en spesialist som spesialiserer seg på revisjoner av neser.

Etter jeg tok av bandasjen av operasjonen begynte tippen å falle mer nedover og bli rundere. Jeg fikk påvist pollybeak deformering av en nesespesialist.

Han var ikke tilstede da jeg skulle ta av gipsen etter operasjon.

Jeg angret og gråt så mye. Jeg husker da Bjørn Rosenberg skulle ta «etter bilder» hadde jeg tårer i øynene fordi jeg var så misfornøyd.

Pusten min ble forverret etter operasjonene

Jeg skal nå til en nesespesialist å få en revisjon der det må brukes ribbebein for å forme nesen på nytt. En revisjon som vil koste meg en formue. Penger jeg gjerne skulle brukt på noe annet.

Denne opplevelsen har hatt en negativ innvirkning på livskvaliteten min. Jeg fikk aldri noe økonomisk refusjon fra klinikken. Jeg vil sterkt fraråde alle å bruke denne klinikken.

Når man betaler en så høy sum for et inngrep forventer man i det minste god service. Det burde vært minimum.

Nå må jeg til en spesialist for å få en revisjon med ribbebein som skal erstatte der det er fjernet for mye brusk.

For meg har dette vært en stor påkjenning fysisk, økonomisk og psykisk.

Jeg vil fraråde Bjørn Rosenberg på det sterkeste.

Kvikt og trygt

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Vært hos Nordahl. Dro til han i barndommen, han hjalp meg da. Hjalp meg raskt og godt nå også, fant en rask løsning. Fornøyd kunde!

Svært godt ivaretatt

Lege: Bjørn E. Rosenberg Skrevet

Svært godt fornøyd med mine to operasjoner og med resultatene av disse. Veldig god informasjon både før og etter inngrepene, samt at jeg har følt meg vel ivaretatt og alltid kunnet spørre om det var noe jeg var usikker på underveis. Svært godt fornøyd med både kirurg og personalet forøvrig.
Takk