Vålerenga Helsesenter

Østerdalsgata 1 A-B 0658 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Vålerenga Helsesenter

Forståelsesfull og dyktig

Lege: Sana Saeed Skrevet

Jeg har fått god hjelp av Sana og hun har møtt meg på en respektfull måte. Jeg har en usynlig sykdom som mange har fordommer mot eller ikke tror på, men Sana møtte meg med forståelse og hjalp meg med det jeg trengte. Hun var også åpen for å lære mer om sykdommen min, det er det ikke mange leger som er. Anbefales!

Totalt fraværende

Lege: Sana Saeed Skrevet

Jeg har aldri møtt min egentlige fastlege på Vålerenga helsesenter. Hver gang jeg tar kontakt er det en ny vikar for vikar. Det er egentlig umulig å skrive noe om henne, men dette legesenteret er det umulig å få kontakt med. De gangene jeg ringer sitter jeg i tlf-kø i minst 50 min. De som tar tlf er lite serviceinnstilte. Man får beskjed om å bestille time på helsenorge.no, men når man skriver meld der får man svar at man må ringe. Et helt ubrukelig system.

Alt er på nett

Lege: Iram Tassadiq Skrevet

Denne legen gjør alt på nett, fra sjekk til samtaler. Så er alt på nett, slik skal det ikke være. Synes leger skal gjøre en grundig undersøkelse lytte og videresende deg ved behov. Lange ventetider og må alltid bruke en vikar fastlege som jeg heletiden må videresende informasjon som min fastlege allerede har. Det gjør det vanskelig å forholde seg til. Dette er ikke en lege jeg er trygg på fordi hun rett og slett er utilgjengelig 99% av tiden, og om jeg får time er det via video konsultasjon.

Hei, jeg er i foreldrepermisjon og er ikke i jobb. Hverken fysisk eller via nett. Den du har møtt er nok min tilstedeværende vikar. Som også behandler alle inngående meldinger. Viktig derfor å få vedkommendes navn. Blir feil å anklage en som ikke er tilstede :)

Besvart av Iram Tassadiq

IKKE anbefales

Lege: Juned Mahmood Skrevet

Jeg vil dessverre ikke anbefale denne fastlegen etter min erfaring med ham. Det virker som om han ikke respekterer tiden til pasientene sine, da jeg har opplevd å måtte vente i lang tid på venterom selv om jeg hadde bestilt en akutt time. Han ser ikke på pasienten når han snakker, men heller på skjermen, som kan føles utålmodig og respektløst.

Det virker også som om denne fastlegen ikke tar hensyn til pasientenes kulturelle bakgrunn, da han kun hilser ordentlig på norske og ikke viser samme høfligheten til pasienter med annen bakgrunn.

Jeg har opplevd at fastlegen sier nei til mine spørsmål og krever at jeg bestiller en ny time for hver enkelt spørsmål i en svært uhøflig tone. Når jeg har hatt en ny sykdom som jeg ønsket å diskutere med ham, startet han å snakke om en annen sykdom i stedet, og virket ikke interessert i å høre på meg eller mine bekymringer om det aktuelle problemet jeg hadde.

På grunn av min erfaring vil jeg ikke anbefale denne fastlegen til noen.

Hyggelig lege, men rotete kontor

Lege: Sana Saeed Skrevet

Legen er hyggelig og hjelpsom, men det så veldig vanskelig å få time. Når man først har fått time, så blir den avbestilt bare timer før du har time. Når man ringer på telefon, så vet man aldri hvem man snakker med. 4 av 5 ganger så blir man møtt av uhøflige og frekke resepsjonister.