Bystranda legesenter

Østre Strandagate 76 A 4608 Kristiansand S

Siste vurderinger av behandlere ved Bystranda legesenter

Kald, men praktisk

Lege: Gunn Hege Durhuus Skrevet

Jeg går sjeldent til lege, og når jeg først går har jeg bygget opp mye mot. Jeg har bare vært hos Gunn Hege én gang. Jeg følte meg både hysterisk og liten, da hun ikke tok meg på alvor. Jeg opplevde gjorde opp sine egne meninger uten å dele de, noe som sikkert er grunnen til at hun ikke spurte om symptomer på noe av det jeg ønsket å gå dit for.

Jeg hadde fått et skjema fra legekontoret, noe hun sa at jeg "hadde så flittig fylt ut" og at jeg satt jo med svarene mine selv, uten at hun visste at det var sendt fra legekontoret. Hun kalte meg også "flink" opptil flere ganger, som om jeg var et lite barn. Ubehagelig tonefall.

Første og siste gang.

Kunnskapsrik og ydmyk

Lege: Anders Kind Skrevet

Jeg har hatt Anders Kind som fastlege i de siste årene og er MEGET fornøyd! Han tar seg god tid til å lytte og er meget grundig i sitt virke. Jeg kan anbefale Anders Kind som fastlege på det varmeste🙂🙂🙂🙂🙂🙂

Misfornøyd!

Lege: Holgeir Skjeie Skrevet

Tar deg absolutt ikke på alvor, og anklager deg nesten for å overdrive smertene dine. Har vært hos han flere ganger og ikke fått god nok hjelp hver gang. Holder samtalene veldig korte, og det ser ut til at han bare vil bli ferdig med timene sine så fort som mulig. I tillegg er han veldig dårlig på å skrive legeerklæring. De to siste gangene har jeg ikke fått legeerklæringene han har skrevet meg, godkjent.

God å prate med

Lege: Anders Kind Skrevet

Utrolig god å prate med Anders Kind, Han gir gode tilbakemeldinger, gode råd og tar seg god tid. Han er også tilgjengelig etter behov. Anbefales.

Både Og...

Lege: Holgeir Skjeie Skrevet

Er flink på visse ting, og dårlig på andre ting. Fikk helt suveren oppfølging av ryggplager, har fått helt håpløs oppfølging av plager relatert til utbrenthet. Men felles for behandlingen er at han kan ha litt FOR stor tro på seg selv, på grensen til arrogant, noe som gjerne medfører at henvisninger til spesialister blir noe man føler man må mase seg til. Det er både tungt og ubehagelig, når man selv ikke fungerer optimalt... Det må være mulig for en erfaren lege, å ta høyde for at andre kan visse ting bedre.

Har gjennom et langt sykdomsforhold fått timer hos en rekke turnusleger, og fått inntrykk av at Holgeir er lite tilgjengelig. En uke ventetid på time er helt normalt, noen ganger mer.
Sentralbordet kan være en bøyg å kommme gjennom på - kjappest respons får man gjennom "helserespons-app".
Har opplevd å få satt opp timer som er tilsynelatende unødvendige - når jeg har bedt om noe annet. Med drøye 250,- per time, kan dette fort bli irriterende.
Resepter går som regel greit, når jeg ber om ny gjennom "helserespons-app", men har også opplevd å få melding om at resepten er klar, men når jeg har kommet på apoteket, viser det seg at den ikke har blitt underskrevet og effektuert, og først blitt klar noen dager senere.
Det kan virke som om en del rutiner kunne blitt langt bedre.
Jeg skriver denne vurderingen i forbindelse med at jeg leter etter en annen fastlege, og vil bytte.

Ellers - der er parkering i kjellleren, heis opp, og rett ved siden av et apotek - en "alt på ett sted" løsning.