Oppdatering om pågående sak med Datatilsynet

Det er herlig at så mange av dere har støttet saken med både ord og penger. Takk for det! Her følger en liten oppdatering fra oss.

Svar sendt til Datatilsynet

Vi har undersøkt mye og jobbet hardt i det siste, og 29. april sendte vår advokat, Terje Lundby Michaelsen, et svar til Datatilsynet.

Nå må vi vente og se om vi har argumentert godt nok til at Datatilsynet er åpen for alternative forslag eller er villig til dialog for å diskutere hvordan vi kan bevare alles rett til å bli hørt, både pasienter og leger/helsepersonell. Vi tror og håper på en løsning som er til det beste for samfunnet.

Vi vet ikke når tilbakemeldingen kommer, men det kan antakelig ta både en måned eller flere. Uansett vil vi oppdatere dere så snart vi hører tilbake.

Medieoppmerksomhet

Saken har så langt fått 2 medieoppslag:

Vi ønsker gjerne å snakke med flere journalister, da det er flere temaer som ikke er blitt belyst enda. Dersom dere kjenner noen som kan være interessert – ta gjerne kontakt med vår daglige leder, Patience Allen (986 79 661 / patience@legelisten.no).

Innsamlingen

Når det gjelder selve innsamlingen har dere bidratt med totalt ca 37 000 kr! Selv om vi trenger mer for å dekke advokat-kostnadene som kommer, så hjelper det oss et godt stykke på vei. Så tusen, tusen takk!

Vi setter stor pris på at så mange har hjulpet til hittil, og håper at flere fremdeles ønsker å gi et lite bidrag. Til og med en 100-lapp hjelper godt. :) Gå til infosiden om saken for å lese mer om hvordan.

Takk for støtten!