Nyhet: Bli varslet når legen får ledig plass

Oppdatering: Vi har nå lansert ledigvarsling på SMS og det vil, inntil videre, ikke lenger være mulig å starte nye varslingsabonnementer på epost.

Det er mange som har etterspurt dette, og endelig er det lansert: En varslingstjeneste hvor man får en epost når en lege får en ledig plass. Tjenesten er, iallfall enn så lenge, gratis.

Vi vet at det er mange av våre brukere som ønsker å bytte til en bestemt fastlege. Problemet er imidlertid ofte at legen man ønsker å bytte til har full liste og ikke tar imot nye pasienter. Og da det ikke finnes noen offisielle «ventelister», blir man nødt til å gå inn og sjekke regelmessig om legen har fått en ledig plass eller ikke.

Legelisten.no lanserer nå en tjeneste som gjør at man kan få et varsel på epost når en lege som har full liste får en ledig plass på listen sin. Det er to måter å benytte tjenesten på:

• Gå inn på den legen sin profilside og klikk på den røde knappen til venstre. Skriv så inn epost- adressen din og følg instruksjonene.

• Man kan også starte varslingstjenesten direkte fra en søkeresultatside. Har du gjort et søk, så vil leger som har fulle lister ha et varslingsikon til høyre i søkeresultatet (under ikonet står det «Bli varslet»). Klikk på ikonet, skriv inn epostadressen og følg instruksjonene.

Vi håper denne tjenesten kan være til glede og nytte for mange.

Har du meninger eller innspill om tjenesten? Send oss gjerne en mail på post@legelisten.no