Krambua Legesenter

Krambualegesenter Fjøsangerveien 215 5073 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Krambua Legesenter

Meget fornøyd med A Magersnes

Lege: Astrid Elisabeth Rolstad Mangersnes Skrevet

Mangersnes har vært min fastlege i mange år;hun stirrer ikke i pc,en som noen påstår.Hun lytter til hva du har å fortelle og hun tar dine problemer på alvor.Jeg kan anbelale ett besøk til denne legen om du er usikker på din helsetilstand.

Skuffet

Lege: Stian Langeland Wesnes Skrevet

Noe ventetid, men ikke mer enn en halvtime. Legen hadde liten tid og det var litt synd fordi jeg ikke fikk snakket om det som var viktig for meg. Vil nok prøve å finne en lege med større kapasitet til å lytte til pasienten og som selv er mer presis.

Veldig fornøyd

Lege: Astrid Elisabeth Rolstad Mangersnes Skrevet

Jeg er veldig sjeldent hos legen, men har alltid blitt tatt godt imot og lyttet til. Jeg er veldig fornøyd med Astri Mangersnes, og har anbefalt henne til flere venner og kjente

En blanded opplevelse

Lege: Stian Langeland Wesnes Skrevet

Det som er bra er at han tar god tid til pasientene, dette er noe jeg personlig har erfart.

Det som kan bli bedre:
- Han bør sette seg inn i hvilke medikamenter som er hyllevare, dvs pakningsstørrelsen han skriver ut bør være det som er tilgjengelig hos de fleste apotekene. Jeg har opplevd flere ganger at apotekteknikeren forteller at størrelsen han har beskrevet ikke finnes men en litt mindre finnes i samtlige apotek.
- Han bør sette seg inn i hva slags dosering som gjelder for den enkelte produsenten anbefaler. Mitt eksempel er at han beskrev 200 mg 4 ganger om dagen og produsenten beskrev 800 mg 4 ganger om dagen. Konsekvensen ble 5 timer på legevakten for å få det produsenten anbefalte.
- Han bør også vurdere konsekvensen ved å miste nattesøvnen og vise hensyn når den uteblir. Nyere forskningsdata viser at prestasjonsevnen blant friske mennesker som har vært våkne i 18 timer tilsvarer prestasjonsevnen ved et alkoholinnhold i blodet på 0,5 promille. Etter 24 timers våkenhet er prestasjonsevnen på samme nivå som ved en promille på over 1,0. Dette understreker at god søvn er viktig. Dårlig søvnkvalitet gir samme effekten på konsentrasjonsevnen som høy alkoholpromille. Promillegrenser i Norge er fortsatt 0,2‰. Og når man allerede har bevist at dette stemmer med at man har vært i en trafikkulykke MÅ legen ta hensyn til dette.
- Han bør også ta hensyn til smertelindring på alvor, mitt eksempel var at han beskrev et medikament som ikke ble anbefalt av produsenten når det gjelder den smerten jeg opplevde.
- Ved flere tilfeller har legene ved Krambua avvist mine påstander på hva jeg har og ved senere konsultasjon tatt samme konklusjon som jeg først hevdet. Her må Stian få litt skryt da jeg møtte han etter å hva vært sykemeldt i 14 dager hørte han på meg og jeg ble frisk etter 3 dager.

God

Lege: Tove Ellen Forthun Skrevet

Seriøs lege, hyggelig, men lyttende er noe usikkert.