Volda Legesenter

Kontakt

Telefonnummer70 05 89 0070 05 89 ...
Stormyra 6 6100 Volda
Vis kart

Tilknyttede personer

Brukernes vurderinger

Om vurderingene
Samlet vurdering
(86)
86 vurderinger
Tilgjengelighet
(62)
62 vurderinger
Tillit og kommunikasjon
(76)
76 vurderinger
Service
(59)
59 vurderinger

Siste vurderinger av behandlere ved Volda Legesenter

Tar pasienten på alvor!

Lege: Anniken Blix Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Dette er virkelig en god fastlege. Hun tar virkelig pasientene sine på alvor, er flink til å følge opp og alt i alt en lege man virkelig kan stole på!

Tilstedeværende

Lege: Olav-Andre Dagestad Myklebust Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Håpløs pasient med altfor lang sykehistorie, og som med størst/minst sannsynlighet betraktes som frisk/tilhelet osv... eller tvert imot? Som pasient føler jeg meg sett, hørt, tatt på alvor, og i det hele tatt betraktet som et fullverdig oppegående menneske til tross for mine tanker/traumer og lidelse.... takk <3

Imøtekomande og interessert.

Lege: Torhild Sletten Bøen Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Blid, hyggeleg, imøtekomande og oppriktig interessert i deg som pasient. Effektiv, henviser lett vidare dersom det er behov for det, og tek deg på alvor. Aldri vore meir fornøgd med ein lege.

Til stede, men fraværende...

Lege: Silja Osdal Saure Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Jeg får ikke kontakt med fastlegen min. Etter 4-5 besøk hos henne det siste året, tror jeg ikke hun ville gjenkjenne meg dersom hun traff meg på gata. Hun har mer kontakt med datamaskinen enn med meg. Selv med et stort sår midt i ansiktet ved siste besøk, måtte jeg be henne se på meg før hun oppdaget hvorfor jeg var hos henne.
Om hun er til å stole på vet jeg ikke, for hun sitter for det meste og leiter etter informasjon på datamaskinen.
Håper det bedrer seg når hun får mer erfaring.

Virket stresset og lite lyttende

Lege: Olav-Andre Dagestad Myklebust Skrevet
Samlet vurdering
Tilgjengelighet
Tillit og kommunikasjon
Service

Ble møtt av en mann som nærmest sprang fra venteværelse til legekontoret. Han virket veldig stresset og jeg følte at han verken så meg eller lyttet ordentlig til meg. Midt i timen ringte telefonen hans, og han tok den plutselig uten forvarsel. Da han hadde lagt på røret sa han til meg at han hadde falt ut av samtalen vår, og jeg måtte gjenfortelle det jeg allerede hadde sagt. Det kan ha vært mange pasienter og mye stress den dagen, men jeg sitter igjen med dårlige minner av legetimen. Neste gang han får en telefon hadde det vært fint om han kunne sagt i fra at han må ta den og beklage seg, istedenfor å bare avbryte pasienten midt i en setning. Gjerne litt mer øyekontakt og normal gangfart fra venteværelse til legekontoret så man slipper å være andpusten når man er framme.


Beklager denne dystre opplevelsen på det aller sterkeste!

Vi forsøker å gjøre vårt beste og ønsker å møte pasientene på en skikkelig og verdig måte til enhver tid. Samtidig er dette en jobb med uforutsigbarheter. Tidvis oppstår unntakstilfeller og ma. denne uken har dette særlig gjort seg gjeldende.

Om du var så uheldig å møte meg eksempelvis 5/3 var dette en dag jeg - med allerede full timebok og egne pasienter - uten forvarsel måtte ta over vakten og alle ø.hj.pasientene på toppen, uten tilleggsdekning (gr. uforutsett hendelse hos vakthavende). Telefonlisten var lang, venterommet fullt og flere pasienter var meldt på vei. Mange trengte snarlig tilsyn og ø.hj.telefonen gikk - og måtte besvares - i ett...
Jeg var hjemme 20:45 den dagen der jeg ble møtt av neglisjerte egne avtaler og familie...

Skulle ønske dette var et helt ekstraordinært engangstilfelle, men dessverre er vårt yrke og våre rammer/Fastlegeordningen i dag slik at vi ofte blir presset inn i lignende situasjoner (derav økende frafall, rekrutteringssvikt og pågående "krise"?).
At det tilsynelatende gikk/går på bekostning av den viktige pasientrelasjonen er uansett galt, det sårer og jeg forsøker på ingen måte unnskylde meg ved den kontekst vi ofte befinner oss i. Jeg beklager derfor du opplevde det slik. Jeg burde vært forsøkt håndtert annerledes. Jeg håper du likevel fikk noe hjelp den dagen.

Jeg håper ellers deres opplevelse ikke er representativ, da den beskriver alt annet enn det de fleste leger ønsker/forsøker stå for. Kritikk er imidlertid viktig og noe vi konstruktivt kan justere oss etter. Mht. det "usolidariske gangtempo" tar jeg dette allerede til ydmyk etterretning;)

Vennlig (og avstresset) hilsen
Olav-Andre

PS: Om du opplever tilsv. opplevelse ved noe legekontor igjen si fra til legen som kanskje nettopp opplever en "slik dag". Utover å kommentere på Legelisten.no står du også fri til å si fra til Bent Høie. Mange enkeltleger kan og bør kanskje endre praksis, men jeg frykter likevel problematikken vesentlig fundamenterer i et høyere nivå...

Besvart av Olav-Andre Dagestad Myklebust

Les alle vurderingene

Les alle publiserte brukervurderinger på Legelisten.no.

Dette er en Pluss-tjeneste. Kjøp gir full Pluss-tilgang.