Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Solhauggt 2 0565 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Veldig Bra!

Lege: Kine Fredrikke Dyremyhr Skrevet

Veldig imøtekommende og behjelpelig, tar seg tid til å høre, å er effektiv og profesjonell i sitt yrke ! Føler meg sett forstått og hørt av henne som pasient ! Beste fastlegen jeg har hatt noen gang ! Veldig fornøyd :)

Frekk og tiltaksløs

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Har hatt henne som fastlege siden mai 2022, og har gått til henne nå i et år. Føler at det jeg har brukt av tid, penger og energi har vært bortkastet, da ingen av mine helseproblemer har blitt løst. Samtidig var hun frekk fra jeg ringte for å bestille time til jeg reiste meg fra pasientstolen for å gå. Lite hyggelig, lytter ikke til det pasienten forteller, tar ting ikke alvorlig og kommer sjeldent med noen tiltak. Hver gang følte jeg at jeg måtte krangle meg til for å få behandling. Sist jeg var inne hos henne, reiste jeg meg bare og gikk, da det kjentes som om jeg ikke ville kunne komme noen vei med henne. Det er en uggen følelse som ingen pasienter burde føle etter ha gått til en som skal hjelpe når man er i en sårbar situasjon.

Vanskelig lege

Lege: Stener Clausen Skrevet

Han var hyggelig den første timen jeg var hos han. De neste gangene brukte han til å nekte å skrive ut medisin jeg står fast på og ta nye blodprøver å se om jeg snakket sant om mine medfødte sykdom. Han er sur, ubehagelig og brukte mye tid på å snakke om at han ikke likte at folk skifter fastlege for det tok lang tid før han kunne stole på meg. Trodde det var pasienten som skulle kunne stole på legen? Alt jeg sa er dokumentert flere ganger i journalen, men likevel måtte nye prøver tas. Og da svarer kom fikk jeg likevel ikke hjelp. Alltid neste gang, en ting om gangen. Så ble han sur for at jeg kom for ofte, selv om han selv krevde en legetime for hver problemstilling. Fikk ikke resept på antibiotika ved bihulebetennelse og fikk ikke fornyet faste medisiner. Han snakket også mye om egne helseproblemer og bagatelliserte mine plager.

La på under telefonsamtale, lite imøtekommende og noe frekk

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Fastlegen min var borte fra kontoret, og la igjen talemelding at annen lege må kontaktes. Ringte dermed til Kongshaug, pratet med henne 1 gang før, hun var helt grei. Forklarer kort til henne at jeg har behov for sykemelding, grunnet symptom ditt og datt. For det første, er hun meget frekk over telefon. Sier ikke hei, svarer bare at «hva feiler deg», «kan ikke hjelpe deg» og hun mumler herregud eller lignende. Svarer enkelt tilbake at fastlegen har en talebeskjed, kontakt annen lege ved behov, det er dette jeg nå gjør. Hun ber meg om å sende melding til fastlegen, jeg svarer at det ikke er er nummer å sende melding til på nettsiden deres og jeg har ikke nummeret. Spør om det er er nummer jeg kan få, for da som «kan ikke hjelpe deg». Forsøker å si at årsak til at jeg behøver sykemelding nå, er ved at jeg selv jobber i helse og dokumentasjon må på plass slik at det blir dekt opp bemanning, og at jeg kan ringe opp ved et senere tidspunkt i dag dersom det passer bedre. Mens jeg sier dette, legger hun bare på.
Vi har alle travle dager, garantert fastleger. Man kan være kort og presis, men det er ikke vits å være frekk og nedlatende. Og, denne telefonsamtalen varte kun i 40 sekunder. Litt vennlighet er rett og slett ikke vanskelig.

Trygg og kunnskapsrik.

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Har gått til henne mest som pårørende til samboer med demens. Hun har alltid gitt meg gode ord som leder til håp. Henviser til riktige instanser effektivt og jeg har fått rett hjelp til rett tid.