Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Solhauggt 2 0565 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Forferdelig.

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Bare for å ha sagt det: Jeg jobber selv i helsevesenet, og er vant til mye rart, men min opplevelse med Kongshaug tok kaka. Den var helt forferdelig fra start til slutt.

For det første mangler legesenteret resepsjon, noe som gjorde at jeg, etter flere misslykkede forsøk, til slutt kom gjennom på telefon etter 45 min for å bestille time.

Legesenteret har to venteværelser. Det ene lot til å være for de som ikke hadde forhåndsbestilt time (men som kunne registrere seg på en slags automat). Heldigvis så jeg et A4-ark på døra videre inn og oppdaget et annet venterom for dem som hadde bestilt time. Der inne satt jeg i 50 minutter uten å se noe til Kongshaug. Vi var flere som gikk til laboranten og spurte etter henne, men fikk beskjed om å vente. Etter 1 time og ti minutter spurte jeg på nytt og fikk beskjed om å banke på døra på rom 7. Laboranten sa da med et litt oppgitt blikk at man ofte måtte gjøre det for å få kontakt med Kongshaug. Etter gjentatt banking kom hun ut etter ti minutter. Det nærmet seg da halvannen time etter den avtalte timen min. Hun hilste ikke på meg, spurte ikke hva jeg het. Ingen blikkontakt, bare en håndbevegelse inn mot en stol, og spørsmål om fødselsdato og "Hva gjelder det?" med en svært sur tone. Jeg presenterte problematikken og hun tok en prøve. Jeg pressiserte et par ting og fikk beskjed om at hun ville sende meg resept dersom prøven viste sånn og sånn. Så fikk jeg med meg en resept i det hun nærmest dyttet meg ut døren. Det viste seg å være feil resept, men jeg hadde nådd kokepunktet og orket ikke gå inn igjen. Da resultatene av prøvene ankom fikk jeg en annen resept i posten - også denne feil.

Med andre ord: et svært ubehagelig og forvirrende møte, og bom på to av to resepter. Helt utrolig. Dette er rett og slett ikke akseptabelt, og jeg er sjeleglad jeg hadde et bytte igjen det året og kunne skifte henne ut.

Kos

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Om du egentlig trenger en klem eller et fang å sitte og gråte på - styr unna.
Om du ikke er sikker men tror det kanskje kan feile deg eller barnet ditt noe - sjekk legejournalen.no grundig før du tar kontakt, og regn med å bli "skuffet"
Om du trenger en LEGE og ikke en psykolog eller behandler med duftlys tent - da har du kommet til riktig sted. Superproff og 100% til å stole på. Da får man enten tåle 'no bullshit'-linja hennes, eller skaffe seg en annen fastlege.
Den slakten som mange kommer med her er på grensen til mobbing og viser det selvopptatte rettferdigihetstyrraniet sarte sutrehuer alltid føler en plikt til å belemre oss med.
Anbefaler Marthe Kristin Kongshaug på det sterkeste!

Effektiv og grundig

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Marthe Kongshaug har vært en god lege for meg, mannen min og barna mine i flere år. Hun kan virke litt stressa og utålmodig, men gjør det en lege skal gjøre. Hun er effektiv, men når det trengs, tar hun seg tid til å lytte og prate, og hun er ikke redd for å bli personlig. Jeg har vært gravid mange ganger, og har gått til henne i stedet for å gå til jordmor. Hun har alltid tatt meg (og ungene) på alvor. Hun har sendt meg rett til Ullevål ved et par anledninger, og fått dem til å ta i mot meg på timen, og det tror jeg ikke alle hadde gjort eller klart. I sorgsituasjoner har hun håndtert situasjonen godt, etter mitt syn: Hun er støttende, men understreker at livet går videre, og det er det man trenger å høre. Hun er lege - ikke psykolog.

Dette er en lege som passer til folk som ikke går til legen før de virkelig trenger lege.

Grei lege, svært vanskelig å få tak i.

Lege: Ronny Granå Skrevet

Granå viser forsåvidt grei faglig dyktighet, men han er mye borte fra jobben, og man må alltid sitte i telefonen i minst 20 minutter før man får svar. Legekontoret har ikke sekretær, så all kommunikasjon må foregå direkte med legen. Det sier seg selv at dette er et håpløst utgangspunkt for dem som faktisk må besøke lege jevnlig.

Den verste legen jeg har opplevd

Lege: Marthe Kristin Kongshaug Skrevet

Dr. Kongshaugs behandling opplevde jeg som nær uforsvarlig. Jeg kom inn med et halsproblem, og etter en 2-sekunders titt i halsen min konkluderte hun med at ingenting var galt. Hun nektet derfor å henvise meg videre til halsspesialist. Da jeg i samme legetime skulle ta opp et annet problem, sa hun at hun ikke hadde tid til mer enn ett problem pr. time, og hun avsluttet timen.

Jeg måtte til en ny lege for å få henvisning til halsspesialist, og spesialisten fant ut at jeg var allergisk.