Schouslegene DA

Trondheimsveien 2, Postboks 4778 Sofienberg 0506 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Schouslegene DA

SKREKK EKSEMPEL

Lege: Waleed Ben Saleem Skrevet

Syntes han er en kald og usympatisk lege som liker makten han har over meg som pasient. Jeg tror "ikke mitt problem" er mottoet hans og han vil ikke høre min mening fordi han vet best. Humøret hans svinger fra gang til gang selv om det som regel er dårlig stemning. Jeg skjønner ikke hvorfor han ble lege da han virker helt uinteressert i hvordan jeg har det. Ga han noen sjanser men nå har jeg byttet og godt er det.
Har hatt en helt forferdelig opplevelse med denne legen! Er også lang ventetid på og komme inn og på og komme igjennom på tlf. Pluss at han stadig er borte i flere dager uten varsel (så hvis du er avhengi av resepter så er det nesten bingo om han er på kontoret eller ikke) og da er Dr Borge ikke noe særlig behjelpelig som hans sted fortreder heller. Waleed jobber ellers bare man-tors.

STYR UNNA!

Stresset og dårlig kommunikasjon

Lege: Waleed Ben Saleem Skrevet

Føler ikke at han hører på meg. Trekker veldig kjapt beslutninger, basert på kun det siste han hørte. Vært der flere ganger med samme ting, må forklare meg på nytt hver gang. Krevende og stressende for meg som ikke i utgangspunktet drar til legen for småting.

Fraværende

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

Jeg opplevde at kjæresten min tok livet sitt for 3 år siden, og jeg følte meg svært lite/dårlig møtt av Nadia.
Jeg tok kontakt etter en mnd fordi jeg trengte hjelp, og ønsket meg en henvisning til psykolog for å sortere i kaoset mitt. Hun sa at jeg måtte inn for en samtale, og samtalen ble svært ubehagelig. Vi hadde ingen kjemi, og heller ingen tillit. Hun løste det etter ett par samtaler ved å gi meg dobbel dose sobril OG sovepiller. Ingen psykolog. Jeg hentet aldri ut resepten, for jeg tenkte at jeg skulle løse det annerledes. Jeg oppsøkte selv legevakten, og fikk en flott samtale, og kom inn i DPS systemet derfra. Det burde være helt unødvendig å fikse dette selv i en slik situasjon. Jeg opplevde Nadia som svært uproff, kald og lite løsningsorientert. Jeg har byttet fastlege, og er veldig fornøyd med det.

Anbefales ikke

Lege: Nadia Shaukat Skrevet

Nadia var fastlegen min i 3 år og kan dessverre ikke gi henne mine anbefalinger. Problematikk som presenteres for henne utsettes - "vi tar dette neste gang du kommer" er ofte responsen. Visse ting kan selvfølgelig utsettes, men når endring av f.eks medisinering utsettes uke etter uke så kan dette få en temmelig negativ innvirkning på pasientens liv. Føler også at det er mye hun ikke vet og at hun ofte ikke kan svare på spørsmål.

Anbefales ikke!

Lege: Waleed Ben Saleem Skrevet

Begynte bra, men har dessverre utviklet seg til å bli både utilgjengelig og lite interessert. Lar seg stresse av tettpakket program, og kan i tillegg være direkte utrivelig om man blir følelsesmessig engasjert som resultat av egen situasjon. Lar seg provosere av NAV fordi de krever av tiden hans, fremfor å tilrettelegge til det beste for pasienten.
Pluss for trivelige sekretærer.

Velger i det lengste å ikke bestille legetime. Håper å få byttet snart.