Humana Sandvika AS - Humana Helse A

Tlf: 67 55 31 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Humana Sandvika AS - Humana Helse A

Uproff lege

Uprofesjonell

En lege som ikke bryr seg om pasienten. Kommer for sent, tar seg en kaffe og skravler høyt med en kollega mens man står og venter på overtid. Var totalt uinteressert i mine problemer.

Anbefaler ikke.

Dyktig, humoristisk og empatisk

Lege: Morten Opås Skrevet

Dr. Morten Opås har vært min fastlege i mange år.
Selv om det er høyt arbeidspress i denne praksisen tar han seg alltid den tiden jeg føler jeg noen ganger trenger, for å få utredet medisinske problemer.
Han lytter, har stor psykologisk innsikt og viser høy grad av medisinsk kompetanse. Så liker jeg også hans humoristiske sans.

Meget god fastlege

Lege: Else Helene Thorvik Skrevet

Dr. Thorvik er en god fastlege. Jeg har brukt henne nå i mange år. Hun lytter. Jeg opplever hun tar ansvar og er løsningsorientert. Prøver tas både ved behov og som oppfølging/ generell kontroll. Ved behov har jeg alltid fått oppfølging. Dersom man er litt fleksibel selv er det ikke vanskelig å få time.

Dr. Thorvik evner å være medmenneske og jeg kjenner meg godt ivaretatt.

Hastverk lege

Lege: Jorunn Hjertvik Skrevet

Ble overført til denne Dr.,da forrige fastlege gikk av med pensjon.

Etter 3 besøk, er gjennomsnittlig ventetid etter avtalt time 38min . Den ene gangen måtte jeg vente 45 min etter avtalt time. Hun har økt antall pasienter per time for å maksimere sin egen pasient omløpshastighet.

I tillegg virker hun uinteressert i meg som pasient og det virker som hun vil ha meg fortest mulig ut igjen.

Nok er nok, jeg bytter :)

Dyktig lege

Lege: Morten Opås Skrevet

Ser meg som pasient. Har alltid tid nok når det er min/vår tur. Henviser om nødv. gir tilbakemelding om at prøvesvar bare følges opp om noe er galt. Kunne kanskje fått vite resultater uansett? Lett å få ny resept på faste medisiner på telefon. Til tider lang ventetid. Empatisk og dyktig doktor.

Uinteressert og overfladisk undersøkelser

Lege: Jorunn Hjertvik Skrevet

Arvet henne fra tidligere fastlege som jeg var svært fornøyd med. Hjertvik virker uinteressert og er overfladisk i undersøkelser. Følger ikke opp ting hun har sagt hun skal gjøre til neste time. Lite serviceinnstilt og lite tillitvekkende.

Veldig godt fornøyd

Lege: Hilde Voie Skrevet

Hilde Voie var min fastlege da hun var på Linderud legesenter.
Var veldig fornøyd med henne.
Faglig dyktig og jeg fikk all den hjelp og oppfølging jeg trengte.
Bestandig blid og hyggelig

En meget flink og omtenksom lege

Lege: Else Helene Thorvik Skrevet

Litt overrasket over å lese at ikke alle er like fornøyd m denne legen. Jeg har hatt noen helseutfordringer de siste årene, og har måttet oppsøke fastlege på kontoret oftere enn tidligere, inkl litt mails frem og tilbake. Opplever legen som flink, interessert, forståelsesfull og veldig god å prate m om forhold rundt sykdommen. Raske, gode tilbakemeldinger. Alt i alt har hun vært helt super. Vil også rose legene som har legevakt samt blide, hyggelige resepsjonister og sykepleiere. Møter bare positive, profesjonelle og flinke medarbeidere. Egentlig greit å bli litt kjent m flere av legene på stedet. Blir tryggere i akutte situasjoner der fastlegen ikke kan motta.

Ingen god match..

Lege: Else Helene Thorvik Skrevet

Virker ofte sur og uinteressert og er lite tillitsvekkende. Har liten evne til å se utenfor "skoleboka" og ignorerer spørsmål hun ikke kan svare på eller temaer hun ikke er åpen for. Er lite interessert i mine egne betraktninger rundt tilstanden, men gjør seg fort opp egne meninger.

Føler overhodet ikke at hun bryr seg om meg som menneske, kun som et ledd i rekken..Har aldri ringt meg, til tross for prøvesvar som har vært godt utenfor referanseverdier. I beste fall sender hun en kopi av prøvene i posten.

Jeg har en kronisk lidelse som forutsettter ganske hyppige legebesøk og har aldri vært hos henne med mer akutte tilstander.

Er ofte punktlig når du først har time, men har altfor lang ventetid.

Anmeldelsen er ene og alene basert på min egen erfaring.

Dyktig, hjelpsom, sympatisk

Lege: Jorunn Hjertvik Skrevet

Jeg arvet Dr. Jorunn Hjertvik etter min tidligere fastlegen på Høvik. Fornøyd og synes hun er veldig bra både som lege og menneskelig

Flink lege

Lege: Jorunn Hjertvik Skrevet

Hyggelig og nøyaktig lege. Flink til å diagnostisere, og god til å følge opp. Timebestiilling skjer på en app, så man slipper telefonkø. Kan anbefales.

Utrolig flink

Lege: Jarl Inge Melberg Skrevet

Interessert, imøtekommende og fagsterk lege som alltid tar seg tid til pasienten. Føler alltid at jeg blir tatt alvorlig, han lytter godt og følger opp. Rask til å henvise til spesialist hvis symptomene er utenfor hans fagfelt. Får raskt svar på epost og må sjelden vente lenger enn 5 virkedager på time. Er strålende fornøyd med Melberg som fastlege.

Fantastisk

Lege: Asle Ditlef Bjåmer Skrevet

Kunne ikke hatt en bedre og tryggere lege. Alltid hyggelig å komme til deg, føler meg sett og ivaretatt. God oppfølging, enkel å prate med og forståelsesfull. Gruer meg aldri å til legen!!

Både og. Kun for lettere medisinske tilfeller.

Lege: Else Helene Thorvik Skrevet

Jeg har hatt henne som fastlege i 3 år (med fravær av fødselspermisjon inkl). Det er ofte lang ventetid for å få time hos henne. Hun er flink på de lettere medisinske tilfellene, men har vanskeligheter med å se hele mennesket og tilby "verktøy" for å finne løsninger. Hun kan hentyde at hun kan skrive henvisninger til spesialist, men jeg synes det virker lettvint å bare gi fra seg problemet på den måten. Det skjer lissom ingenting etter at blodprøvene er tatt. Jeg har mistet tilliten til henne. Hun skriver ikke sykemeldinger heller, selv når det trengs. Det verste er kommentarer som "alle har problemer", "det er bare du som kan løse det". Å ikke bli trodd og få den hjelpen man nedverdiger seg til å be om, gjorde at jeg til slutt valgte en ny fastlege. Men hun er stort sett hyggelig til tross for litt overlegen og hastearbeid.

Beste legen jeg noen gang har hatt!

Lege: Asle Ditlef Bjåmer Skrevet

Asle Bjåmer er uten tvil den beste fastlegen og forsåvidt legen, jeg noen gang har hatt. Dette er en lege man kan føle seg trygg på og han virker genuint interessert i å oppnå det beste mulige resultat for sin pasient.

Jeg har vært innom mange leger ifm sykdomsforløp, og har derfor et godt sammenligningsgrunnlag. Med Asle kan man føle seg trygg på at din årsak til besøket vil bli tatt på alvor og han vil strekke seg langt for å hjelpe deg, uten arroganse. Utfra den erfaringen jeg har i mitt eget sykdomsforløp med dusinvis av forskjellige leger som skal vurdere, så er leger av Bjåmers kaliber og nivå svært svært sjeldent.

empatisk

Lege: Morten Opås Skrevet

Føler meg godt ivaretatt gjennom år. God humoristisk sans som er bra for meg. Nøyaktig. Full tillitt til legen. Tilgjengelig når jeg trenger det.

Svært god fastlege

Lege: Else Helene Thorvik Skrevet

Dr.Thorvik har vært fastlegen til meg og min mann i flere år, og vi er begge svært fornøyd. Hun tar seg alltid tid - uavhengig av om dagen hennes er fullpakket - til å lytte og til å gå over detaljer og spørsmål. Jeg har en kronisk helseproblematikk, og jeg møter derfor i perioder på mange typer leger. Noen er stresset og hastige, noen blir kanskje preget av travle dager med mange pasienter og synes kanskje at den kronisk syke pasienten er litt pysete osv. Sånn har jeg aldri blitt møtt hos Thorvik. Som lege er man jo i en slags maktposisjon hvor deres vurdering kan ha mye å si for pasientens situasjon så vel som verdighet. Thorvik har alltid møtt meg med respekt og tillitt, hun følger opp, hun husker til og med små detaljer fra livet mitt fra gang til gang - og hun møter meg som helt menneske - ikke bare symptomer som skal behandles. Hun undersøker, sender henvisninger, hun gir seg ikke før jeg har fått den hjelpen jeg trenger. Jeg anbefaler henne på det varmeste, hun er en dyktig og profesjonell lege - og et godt medmenneske. Jeg er glad i henne!

En flink og dyktig lege.

Lege: Torgeir Wergeland Sørbye Skrevet

Flink til å ta imot pasienten. Flink til å høre hva er pasienten plaget av og flink til å finne god løsning for pasientens beste.
Tar vare på den enkelte.
Jeg kan bare si alt best.

Effektiv og hyggelig

Lege: Torgeir Wergeland Sørbye Skrevet

Positivt overrasket :) sjarmerende personlighet som gjør det enkelt å prate om alt, har gjort mere for meg på under ett år enn andre leger har brukt over 20 år på. Anbefales

Dyktig og forståelsesfull lege

Lege: Asle Ditlef Bjåmer Skrevet

Jeg har hatt fastlege på Humana i litt i overkant av et år, men hadde aldri vært hos Bjåmer før denne sommeren. Hilde Voje, min opprinnelige fastlege, har dessverre aldri vært tilstede, og jeg har derfor vært hos de fleste legene på Humana. Jeg hadde et vedvarende problem, og opplevde å ikke bli tatt på alvor hos noen av disse. Har vært et par ganger hos Fozia blant annet, som har vært vikar for Voje, og har forlatt legetimene med en følelse av å ikke ha fått den hjelpen jeg har søkt etter (til tross for at jeg har stilt mange spørsmål og vært åpenbart bekymret). Bjåmer derimot stilte mange spørsmål, var dyktig, og tok på meg alvor. Det var tydelig at han ville hjelpe meg, og at han hadde god kunnskap og kompetanse innenfor yrket sitt. Han var forståelsesfull, og jeg opplevde ham som en mann med omsorg for pasientene sine. Han tar seg tid og følger opp, og er en lege som absolutt anbefales!