Logo for Akademikliniken Oslo

Akademikliniken Oslo

Logo for Akademikliniken Oslo

Om klinikken

Akademikliniken er Nordens ledende privatklinikk innen plastikkirurgi og kosmetiske behandlinger og har over 30 års erfaring. Med over 300 ansatte, inkludert 24 kirurger, tilbyr Akademikliniken et bredt utvalg av tjenester, inkludert plastikkirurgi, injeksjons- og hudbehandlinger, og hudpleieprodukter.

Akademiklinikens klinikk i Oslo er utstyrt med moderne teknologi og har et team av erfarne plastikkirurger og sykepleiere som jobber sammen for å tilby kundene tilpassede helhetsløsninger for skjønnhet og velvære. Klinikken tilbyr en rekke operasjoner innen figur- eller kroppsforming som bukplastikk, fettsuging og Brazilian buttlift, samt brystoperasjoner som brystforstørrelse, brystløft, brystreduksjon, brystrekonstruksjon og tubulære bryst. De har også hudsentre i Oslo, Bergen og Stavanger der de utfører injeksjons- og hudbehandlinger.

Siste vurderinger av Akademikliniken Oslo

Fantastisk erfaring, tillit og kunnskap

Lege: Mette Haga Skrevet

Jeg har nettopp for utført brystforstørring til Mette Haga.

Jeg har kjønnsinkongruens og får behandling for dette i norsk helsevesen. Der tar ting dessverre for lang tid og flere med slik dysfori jeg opplever, går ofte til private aktører mye pga lange ventetider. Jeg kontaktet Akademikliniken og ved en tilfeldighet fikk jeg tildelt time til Dr Mette. Det ble en konsultasjon hvor det ble etablert en fantastisk trygghet og tillit. Mette Haga var veldig opptatt av om jeg var sikker, og spurte mye rundt min situasjon. Jeg har aldri vært så sikker på noe i hele mitt liv, og Mette ble innforstått med dette. Mette var veldig opptatt av at det skulle se naturlig ut og passe min kropp. Både jeg og Mette var helt enige på alle punkter. Jeg ble målt og tatt bilder av, ble skannet og fikk tilslutt et 3d bilde av hvordan det kunne bli. Vi var veldig enige om anatomiske proteser ville bli veldig bra.

På operasjonsdagen ble jeg møtt av et fantastisk team av sykepleiere av alle sorter. Mette tegnet opp og målte før operasjonen.

Og etter operasjonen er jeg så fornøyd. Dog er det enda hovent men gud bedre. Jeg har ikke ord. Jeg er så lykkelig. Dysforien min er blitt så mye mindre og selvtilliten har økt betraktelig. Jeg kan ikke få takket Mette nok. Jeg kan bare si positive ting om hele forløpet.

Dr Mette Haga er en kirurg som er ytterst profesjonell. Hun bryr seg om pasientene og sluttresultatet på pasienten. Hun innehar god kompetanse og er utrolig nøye. Aldri før har jeg følt meg så trygg på et godt resultat. Mette gir deg et smil og er utrolig hyggelig og respektfull

Jeg gir Mette karakteren +10/10.
Jeg gir Akademikliniken 10/10

Jeg anbefaler Mette Haga av hele mitt hjerte både til transpersoner og cispersoner.

Takk Mette

Du gjorde mitt liv så mye bedre. Evig takknemlig

Brystløft

Takk Mette,
Super takk for nye pupper. De ble helt fantastiske. Ble tatt så godt i mot av alle på klinikken. Anbefales😁.

Grundig, trygg og kunnskapsrik

Lege: Mette Haga Skrevet

Mette Haga er grundig, forklarer og informerer godt, og viktigst av alt er en meget dyktig kirurg. Du blir meget godt tatt vare på før, underveis og etterpå. Spesielt oppfølging etter operasjon er i særklasse. Du blir passet på til det er forsvarlig å dra hjem.

Dyktig og tillitsvekkende!

Lege: Mette Haga Skrevet

Jeg har nylig blitt bryst operert av Mette Haga.
Etter en lang historie med bryst operasjoner, alt fra brystreduksjon til brystimplantat har jeg nå vært gjennom 6 operasjoner til sammen. Dessverre har jeg opplevd feil kirurgi av diverse kirurger. For to år siden fikk jeg lekkasje i brystimplantat og måtte fjerne
dette.Dessverre fikk jeg en kirurg som var "gått ut på dato", - og ikke fulgte med tiden innen det aller nyeste innen kirurgi...ergo jeg fikk igjen en dårlig utført operasjon. Grensen var nådd for meg, og jeg tenkte at nå fikk jeg leve uten implantat og godta meg selv slik jeg var blitt. Men det har vært vanskelig å leve med to "skinnfiller" uten innhold, når jeg var vant til noe annet.
For en drøy måned siden var jeg i kontakt med 2 forskjellige kirurger for å høre hva de mente jeg kunne gjøre. Det som forvirret meg var at de hadde helt forskjellig måte å gjøre ting på. La meg si det slik; da jeg kom til kirurg Dr.Mette Haga, ble jeg overbevist om at hun var den rette for meg. Hennes grundige måte å forklare meg, gjorde at jeg forstod. At hun har bred erfaring i å rette opp feil kirurgi og i tillegg er oppdatert på det aller nyeste, gjorde meg trygg. Det er nå gått snart 2 uker siden operasjonen og hun har gjort en fabelaktig jobb!! Jeg hadde ikke drømt om at det kunne rettes opp så bra. Jeg vil rette en stor takk til henne, og anbefale henne på det varmeste. Hun vet hva hun gjør, og kan se helheten og hva som blir fint.
Endelig kan jeg se meg selv i speilet og føle meg som en kvinne igjen. At det er mye "helse" i det, skal ikke undervurderes. Takk!

Ekte ekspertise

Lege: Mette Haga Skrevet

Jeg kontaktet Dr. Mette Haga i forbindelse med topp kirurgi, fjerning av bryster.
Jeg er så utrolig fornøyd med resultatet! Hennes evne til å se hva som må gjøres, og ikke minst hennes delikate måte å håndtere en ny brystkasse. Aldri hatt finere sting, samt arr som nesten ikke synes. Ikke nok med det, så ble jeg tatt så godt vare på fra start til slutt, som ga en veldig fin trygghetsfølelse. Anbefales for alle cis kjønn samt ikkebinær og trans personer.