Furuset Legesenter DA

Trygve Lies plass 5 1051 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Furuset Legesenter DA

Måtte betale for time jeg ikke hadde

Lege: Nargis Masood Khan Skrevet

Dårlig oppfølging, umulig å få kontakt med. Måtte betale for time jeg ikke hadde. Tok kontakt med kontoret flere ganger for å slette faktura, hørte aldri noe tilbake. Betalte den så den ikke skulle gå til inkasso. Da sa de at de hadde tenkt til å slette den, men da var den allerede betalt med gebyr og de får ikke betalt tilbake.

Fantastisk

Lege: Godwin Chimezie Onuegbu Skrevet

En lege du garantert kan føle deg trygg hos! Lytter til alt og finner gode løsninger
Fornøyd pasient!

TRYGG, HJELPSOM OG KUNNSKAPSRIK

Lege: Reza Amiry Moghadam Skrevet

Beste legen i hele Norge. Han er punktlig, forklarer hva man skal gjøre hvorfor og hvordan ting fungerer. Passer på deg :)

Service innstilt, effektiv og empatisk

Lege: Reza Amiry Moghadam Skrevet

Har nå brukt Reza i noen år som fastlege ved Furuset legekontor. Reza har vært en av mine beste lege; han er en type som har evnen til og lytte med et åpent sinn. Når jeg først har trengt henvisning er han rask med å henvise videre. Kort beskrevet effektiv, god lytter og dyktig lege. Han er dessverre ikke så tilgjengelig til tider som man måtte ønske. Bortsett fra det så gir jeg han mine beste anbefalinger.

Frekk og lite imøtekommende

Lege: Nadia Bashir Skrevet

Jeg byttet til dr. Bashir fordi jeg ønsket en noe yngre lege enn min forrige, og som helst ikke var redd for å starte behandling (noe som var problemet med min forrige fastlege). Etter kun én legetime bytter jeg rett til en annen.

Jeg gledet meg svært mye til å møte legen min, da jeg hadde store forhåpninger om en hyggelig samtale, og muligens løsninger på mine medisinske plager. Etter 20 min venting, kom jeg inn til en manglende velkomst, der hun ikke engang hilste ordentlig. Hun satte seg ned, ga fra seg et sukk, og spurte "hva kan jeg hjelpe deg med?", uten å anerkjenne at det er første gang vi møttes. Jeg sa at jeg nettopp hadde byttet fastlege til henne, og at jeg først og fremst ville bli kjent med min nye lege. Hun sukket igjen og viste ingen interesse for det, så jeg fortsatte med å si at jeg har en del ting jeg ønsker å ta opp. Da sa hun "det rekker vi ikke nå, så du får velge hva du vil ta opp", uten engang å ha hørt noen av sakene mine. Et frekt svar som jeg reagerte på, men jeg fortsatte som ingenting.

Jeg fikk tatt opp to små problemer (allergi og eksem) som ble løst på en god måte, vel og merke. Da vi var ferdige med det - på noen få minutter - så sa jeg at jeg hadde flere ting å snakke om. Hun sa "vanligvis får man bare ta opp én problemstilling, du fikk ta opp to, så nå må du booke en ny time". Hun tok ikke engang initiativ til å finne en ny tid, og jeg tok det som direkte frekt. Jeg har forståelse for at tiden er begrenset for en lege, men dette er virkelig ikke måten å legge det fram på. Jeg reiste meg opp, sa "ha det" og gikk.

Ikke bare var hun frekk og utrivelig i ordene hun sa, men gjennomgående i hele timen var det som om hun ville bli ferdig med meg så fort som mulig. Fra start til slutt hadde jeg følelsen av at jeg var en byrde, og at jeg ikke var en pasient, men heller et tall i bankkontoen hennes. Alt i alt ga hun meg en svært ubehagelig opplevelse, og det er ikke slik jeg ønsker å føle meg når jeg søker medisinsk hjelp.

Jeg nølte i årevis med å bytte fastlege, for den jeg hadde fra før var så hyggelig og trivelig, og jeg følte meg velkommen hos han. Etter bare én time med dr. Bashir bytter jeg til en annen, for denne legen var rett og slett uhyggelig og frekk. Jeg er 22 år og legestudent selv, og dette mennesket viste meg akkurat hva for slags lege jeg ikke ønsker å bli når jeg er ferdig utdannet.