Furuset Legesenter DA

Trygve Lies plass 5 1051 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Furuset Legesenter DA

Meget fornøyd

Lege: Godwin Chimezie Onuegbu Skrevet

Chime er en faglig dyktig lege som har veldig gode kommunikasjonsevener. Anbefaler han på det sterkeste.

Overlegen lege, styr unna

Lege: Nadia Bashir Skrevet

Nadia og vikaren hennes har vært de mest uhyggelige legene jeg har vært borti på lenge. Førsteinntrykket var elendig, men servicen på dette legesenteret ble aldri noe særlig bedre.

Første legetime startet med at hun tok opp telefonen midt i en konsultasjon og snakket med en annen pasient i nesten 20 minutter (i tillegg til halvtimen som hun var forsinket over avtalt tid). Konsultasjonene virket ikke for henne som en toveiskommunikasjon; hun konfronterer deg med engang du kommer inn uten å engang håndhilse (eller si hei for den saks skyld!), og forventer at du selv vet hva som feiler deg og hva du skal gjøre med det. Jeg kunne like godt googlet symptomene mine, og kommet like langt.

Legen er også utrolig frekk, og kommer jevnlig med smålige kommentarer som hun kunne spart seg for. Videre bruker hun veldig ofte hersketeknikker og mumler fagsjargonger og innøvde replikker for å drøye ut flere legetimer for ett enkelt problem. Hun minimerer problemene ettersom "hun som lege vet best", og det samme gjaldt sykepleiern i resepsjonen ved overtrekk på faktura—ved konfrontasjon om ukjente tilleggstjenester som ikke ble nevnt på Legeforeningens gjeldende prisliste, kommenterte de med åpenbart improviserte begrunnelser.

Anbefales ikke i det hele tatt. Ønsker du en lege som ser deg, bør du velge en annen.

Pussig

Lege: Nadia Bashir Skrevet

Hei,

Jeg hadde bestilt en time for å fjerne noen sting på hånda mi, og ønsket å få resept for en infeksjon som dukket opp av at jeg brukte bandasje. Timen gikk fint og legesekretærer (eller vikaren) gjorde jobben og fjernet stingene. Dette gjorde for så vidt ingenting, men da jeg etterpå spurte om å få resept for infeksjonen ble jeg henvist til å bestille en ny time slik at legen kunne gi meg en resept på det.

Jeg stusset litt over dette siden jeg antok at jeg befant meg hos legen? Forstod ikke helt årsaken hvorfor jeg trengte to forskjellige timer for noe som kunne ha blitt ferdig på en. Syntes dette var så pussig at jeg følte det var riktig å skrive det her. Er dette normal praksis? Ble litt paff over faktumet at jeg må nå tilbake for å få en slik resept grunnet legen ikke var der?

I telefonen fikk jeg beskjed om at jeg skulle ha en legetime, ikke en time med vikar/sekretær. En slik resept fikk jeg etter 10 minutter med appen «pushdoctor» og ville bare takke for det usedvanlige møtet og ønske dere lykke til med resterende pasienter.

En gjennomgang av disse anmeldelsene her har kun bekreftet hva jeg erfarte—et relativt useriøst legekontor.

Flink!

Lege: Safiullah Atal Skrevet

Sympatisk og lyttende. Dyktig lege! Tok seg god tid og man føler seg virkelig ivaretatt. Vil absolutt anbefale han til andre.

Interessert lege som tar seg tid!

Lege: Nargis Masood Khan Skrevet

Valgte å hilse på den nye legen før jeg eventuelt skiftet. Her blir det ikke noe skifte, for hun var veldig fin som menneske og lege. Hun tok seg tid, var interessert og forsøkte å finne gode løsninger.
Kjempefornøyd!