Blogg

Blogg

Hvordan skrive en god vurdering

Noe av det vi er mest opptatt av i Legelisten.no er vurderingene vi får inn fra våre brukere. For at denne nettsiden skal være mest mulig nyttig for de som er på utkikk etter en ny fastlege er det viktig at vurderingene på siden både er seriøse og mest mulig informative.

For å få til dette, så leser vi gjennom alle vurderinger som kommer inn. De fleste slipper igjennom og blir publisert, men noen avvises fordi de ikke er i tråd med våre retningslinjer. For å minimere sjansen for at din vurdering blir avvist, så tenkte vi å gi noen tips til ...

Mange vurderinger, noe ventetid

Vi er overveldet over responsen vi har fått fra brukere de siste dagene. Søndagens artikkel på NRK.no virker å ha sådd ild i tørt gress i alle deler av landet og vurderinger av fastleger har strømmet inn (artikkelen kan leses her).

Da vi leser gjennom alle vurderinger som kommer inn før de publiseres, vil det derfor kunne ta noe tid før du ser vurderingen du har skrevet på trykk. Til nå har vi hatt som mål å publisere innkomne vurderinger samme dag. Men på grunn av høy pågang, så vil det nå ta noen få dager før vi får ...

Ja, vi elsker fastlegen!

Så langt er det overvekt av positive omtaler av fastlegene over hele landet. Og vi er ikke overrasket, for det ER mange dyktige fastleger der ute, som hjelper oss gjennom tykt og tynt. Norsk kundebarometer har målt brukertilfredsheten på en rekke offentlige tjenester, og fastlegen kom aller best ut.

Her er en fin artikkel om hvor fornøyde nordmenn er med fastlegeordningen:  http://www.dinepenger.no/bruke/ja-vi-elsker-fastlegen/20239111

Folk fra Fredrikstad mer engasjert enn Bergensere og Trøndere?

Så langt har folk fra hele landet lagt inn vurderinger på Legelisten.no for å hjelpe andre å finne gode fastleger. Men det viser seg at noen er mer engasjert enn andre.

Vi hadde forventet topp tre listen over vurderinger i byer til å være de tre største byene i landet, men nå har Fredrikstad sneket seg inn på andreplass etter Oslo. Det er altså flere vurderinger som kommer inn fra Fredrikstad enn både Bergen og Trondheim.

Ellers ser vi at det er mange som legger inn entusiastiske vurderinger av sine fastleger, men som kanskje ikke gjør det så ...

Takk for tålmodigheten!

Etter en fantastisk start, og oppslag i VG i går (s.24) jobber vi nå på spreng for å følge opp forespørsler, moderere vurderinger og implementere nye forslag fra alle dere der ute.

Teamet bak Legelisten.no har alle fast jobb ved siden av, og vi må jobbe helger og sene kvelder for å gjøre Legelisten.no til et nyttig sted for både fastleger og pasienter. Dersom dere har tilbakemeldinger kan dere sende mail til post@legelisten.no. Vi kommer til å samle ofte stilte spørsmål under "Om oss" og følge opp henvendelser så snart vi har kapasitet.

Vi takker for den ...