Blogg

Blogg

Vi ønsker DINE innspill

Vil du være med å påvirke hvordan Legelisten.no ser ut i morgen? Forhåpentligvis synes du allerede Legelisten.no er nyttig, men for å bli enda bedre trenger vi tilbakemeldinger fra både nye og gamle brukere. I den forbindelse invitererer vi deg nå til brukertesting hos oss.

Brukertestingen innebærer at du vil bli presentert for både eksisterende og ny funksjonalitet, og du vil bli gitt ulike oppgaver du skal utføre. Underveis ser vi rett og slett på hvordan du bruker siden. Det hele er på ingen måte en prøve, og det vil ikke være noen korrekt eller feil måte å gjøre ting ...

Vi ber om din hjelp – behold din rett til å bli hørt!

Oppdatering 27. november: Datatilsynet har gitt vedtaket oppsettende virkning. Det trår dermed ikke i kraft før vår klage er behandlet av Personvernnemda.

Oppdatering 15. november: Datatilsynet har fattet sitt vedtak. Se vår uttalelse i den forbindelse. Vi påklager avgjørelsen.

Oppdatering 11. mai: Vi har lagt ut en mer fyldig oppdatering i en separat artikkel.

Oppdatering 16. mars: Tusen takk for all støtte og oppmuntrende kommentarer!

I løpet av en drøy uke har dere bidratt med ca 20 000 kr, og vi har funnet en strålende advokat (Terje Lundby ...

Ny og forbedret ledigvarslingstjeneste

Vi har forbedret vår varslingstjeneste som gjør det mulig for brukere å bli varslet når det blir ledig plass hos en fastlege. Du kan nå bli varslet når det blir ledig hos så mange fastleger du måtte ønske, for kun 95 kr. I tillegg kan brukere av denne tjenesten også nå se sist gang det var ledig plass hos en fastlege.

Bakgrunn

I november lanserte staten en ny IT-løsning for bytte av fastlege. I den nye løsningen er det nå blitt mulig å sette seg på venteliste hos en fastlege. I forbindelse med at staten har utviklet sin ...

Visning av ledige plasser på helsenorge.no

De siste dagene har en del brukere kontaktet oss etter å ha lagt merke til at vi på Legelisten.no viser 0 ledige plasser på en fastlege, mens den samme legen vises med ledige plasser på helsenorge.no. Her virker det jo som om våre tall er feil, og at brukere av varslingstjenesten vår ikke har blitt varslet slik de skulle.

Helsenorge.no informerer selv, på denne siden, om at de har noen utfordringer rundt visning av ledige plasser og i alle tilfellene vi har sett på så langt er det faktisk våre tall som er korrekte.

Dersom du har ...

Noe avvik i antall ledige plasser på fastlegene

HELFO's nye system for fastlegeordningen ble lansert 7. juni på helsenorge.no. På grunn av påfølgende nødvendige oppdateringer av våre systemer, så vil det de nærmeste dagene kunne være noe avvik mellom antallet ledige plasser som vises på legelisten.no og HELFO's offisielle tall.

Vi beklager ulempen dette medfører, men lover å komme tilbake med en enda bedre løsning enn tidligere!