Strandsiden Legesenter AS

Logemannsgården C. Sundts gate 51 5004 Bergen

Siste vurderinger av behandlere ved Strandsiden Legesenter AS

Imøtekommende og blid

Lege: Esther Kraus Skrevet

Alltid smilende, åpen og lyttende. Virker flink og interessert i pasienten. Henviser hvis nødvendig. Gir henne de beste anbefalinger, og jeg føler meg heldig som har henne som min fastlege. Eneste minuset er at hun er mye borte i permisjoner, men det er midlertidig. Hun kommer mer permanent tilbake for fullt.

OK

Lege: Shagun Bhatia Skrevet

Legene på høyden er et OK sted å gå til legen. Bhatia er hyggelig, men noen ganger kan en føle at hun ikke hører helt etter, og hun kan virke som hun noen ganger har en frekk undertone. Men alt i alt er jeg fornøyd med henne som lege.

God lege, lang ventetid og mange vikarer, dårlig bestillingssystem

Lege: Esther Kraus Skrevet

Esther er en imøtekommende og engasjert lege som er nysgjerrig og løsningsorientert. Hun møter deg som pasient, og ser på deg, noe som jeg til sjeldenhet har blitt møtt med hos andre leger (de ser helst bare på PC). Hun er den beste fastlegen jeg har hatt.
Til tross for dette vurderer jeg nå å bytte da det er helt umulig å få timer. Får ofte ikke time for en måned etter man bestiller og bestillingssystemet er utrolig tungvindt for noen som jobber. En må sende melding på morgenen og så vil man kanskje kunne få time i løpet av dagen. Dersom man ønsker en annen dag må man sende melding om dette, men man får ikke svar på om man har fått time før denne dagen på morgenen. Så man ikke planlegge inn noe denne dagen man har bestilt legetime. Det går jo ikke å holde av en helt dag for å bruke 5 minutter hos legen. Dessuten er det dyrt å bestille time og de ønsker å bruke sms (betaler 6 kr pr sms). I tillegg tar de gebyr for å betale med kort.
Esther har også vært mye borte de siste årene og man får ofte tildelt vikar (av varierende dyktighet).

Usympatisk og uprofesjonell

Lege: Shahab Imani Skrevet

Jeg fikk en time med Shahab uten å ha ham som fastlege. Da jeg bestilte timen gjorde jeg det tydelig at jeg hadde fastlege i en annen by, men at jeg virkelig trengte hjelp og en time ganske fort. Timen er den verste legetimen jeg har hatt noen gang. Han avbrøt meg, snakket nedlatende og tok ikke problemene mine seriøst i det hele tatt. Jeg var der i ett minutt før han sendte meg ut igjen og sa han ikke hadde kapasitet til å hjelpe meg.

At han ikke var fastlegen min er forståelsefullt. Men som lege har man i det minste en oppgave der man skal lytte og ta pasienten alvorlig. Jeg ble sendt rett ut igjen etter å ha fortalt at jeg våknet om natten med pusteproblemer - uten å bli henvist til noen andre.

Anbefaler virkelig ikke Imani og ikke legesenteret.

Beste legen

Lege: Esther Kraus Skrevet

Uten tvil den beste legen jeg har hatt. Varm, imøtekommende og forståelsesfull. Hører hva du sier og viser genuin omsorg. Anbefales på det sterkeste. Ikke noe problem med timebestilling som fleksibel student.