Smestadgynekologene

Oscarsgt. 20 0352 Oslo

Siste vurderinger av Smestadgynekologene

En behagelig og sympatisk lege :-)

Lege: Martin Andresen Skrevet

Dette var min første konsultasjon hos han, følte meg vel med en gang. Lun og behagelig lege. Tar gjerne noen ord ekstra og viser at han bryr seg. Tusen takk og jeg anbefaler han :-)

Meget frustrerende holdning til pasient

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Totalinntrykket er at legen er veldig lite interessert i å finne ut av hva som feiler pasienten. Hun bruker medisinske fagargumenter uten å bry seg om deres manglende mening for pasienten. Når pasienten stiller spørsmål av både medisinsk og praktisk art svarer denne legenen med en grimase etterfulgt av et lite oppklarende svar. Både min mann og jeg fikk inntrykk av at vi ikke er ønsket som pasienter, i tillegg til legens veldig lite behagelig væremåte. Til slutt begge to reagerte på at legen snakket til min mann over hodet på meg som om jeg var et møbel. Det er en merkelig holdning av en gynekolog "Aldri vært gravid og klarer ikke å bli det? Loser!"

Kunnskapsrik og trygg!

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Jeg har vært under oppfølging hos Elin i 3-4 år nå, og er fortsatt meget fornøyd. Jeg føler meg trygg på at hennes kunnskap ivaretar min problemstilling, hun er forsiktig og forklarer fint alt hun gjør. Jeg føler meg ivaretatt som pasient og at jeg blir fulgt opp på en profesjonell og god måte hos Elin. Jeg føler hun oppriktig viser omsorg og sympati for meg og min situasjon. Hun er direkte i måten hun prater på, noe jeg personlig liker da jeg vil vite hva jeg skal forholde meg til og slipper å gå rundt grøten. Hun er dog noe fullbooket og jeg vil tro en vanlig rutinepasient kan føle hun stresser litt da mitt intrykk er at hun bruker godt med tid på utredningskasusene og at kanskje rutineundersøkelsene da blir litt "inn på kontoret og ut igjen". Likevel synes jeg hun er den desidert beste gynekologen jeg har vært hos, og at hun tar meg og min problemstilling på alvor samt at det er hyggelig å være hos henne!

Ærlig og ivaretakende

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Kan anbefale Ødegaard på det varmeste. Hun svarte meg ærlig og direkte på mine bekymringer og var samtidig emosjonelt ivaretakende. En dyktig gynekolog og støttespiller. Jeg kunne ikke ha følt meg i tryggere hender. Stedet er populært og de har lange ventelister, noe som gjør at det er nokså ufleksibelt i.f.h.t. Timebooking, men skal du følges opp for rutinekontroller etc. Er det nok verdt å vente på.

Ikke interessert i å lytte

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Svært dårlig kommunikasjon med pasient. Ville ikke snakke med pasient før undersøkelsen. Lot ikke pasient fullføre setninger. Stresset, utålmodig, lite sensitiv, mislykkete forsøk på å vise sympati. Virket som hun ville ha meg ut fortest mulig. "Jeg har ikke tid til å snakke med deg."
Dårlig til å håndtere negative følelser hos pasient.
Dårlig kommunikasjon etter undersøkelse. Jeg rakk ikke stille spørsmålene jeg ønsket før jeg ble "hevet ut".
Sikkert helt grei til rutineundersøkelser (Bestill dobbelttime for å unngå stresset lege). Men hvis det er din første undersøkelse, eller har behov for talmodighet og sympati, eller du har smerter, traumer, opplevd overgrep, eller av andre grunner har vanskeligheter med a gjennomfore undersøkelse, finn en annen lege.