Lille Grensen Legesenter

Telefonnummer23 10 40 2023 10 40 ...
Lille Grensen 3 0159 Oslo

Siste vurderinger av behandlere ved Lille Grensen Legesenter

Geir er den mest omsorgsfulle legen jeg noengang har hatt!

Lege: Geir Sneen Skrevet

Geir var helt ung og hadde nettopp begynt ved Lillegrensen Legesenter da jeg første gangen møtte ham. Han hadde sin aller første dag på arbeid da han dessverre ble nødt for å gi meg en veldig trist beskjed, vedr min helsetilstand, med en uhelbredelig diagnose. Fra første stund følte jeg meg utrolig godt ivaretatt med en både vennlig men samtidig også profesjonell omsorg. Han fulfte opp ved jevnlig å ringe meg for å høre hvordan det gikk med meg (utenom arbeidstid). Det er nå 10 år siden og gjentatte sykehusinnleggelser/besøk. Jeg har for ordens skyld laget en oversikt over hvilke avdelinger jeg har vært hos på Ullevål og Aker: Akuttmottak, Akuttmedisinsk avd,Gastromedisinsk avd, Generell Intensiv, Generell indremedisinsk avd, Hudsykdommer, Intensivavd, Klinisk ernæring, Import- og tropesykdommer, Nakke-rygg-poliklinikk, Nevrologisk avd, Oslo legevakt, Øre-, nese-, halsavd. Geir har vært en klippe og en veldig kompetent rådgiver ved alle undersøkelser og komplikasjoner, interaksjoner ved medisinbytter, henvisninger til de beste spesialister innen alle spesialfelt. I tillegg er han nå spesialisert innen psykiatri. Tilfeldigvis har jeg en dypt deprimert og suicidal bestevenn som har vært feilbehandlet og gitt opp av sin tidligere fastlege. Geir har tatt seg utrolig godt av ham og min bestevenn har fått et helt nytt liv etter en kombinasjon av terapi, antidepressiver og sist men ikke minst en veldig grundig og omsorgsfull oppfølging fra Geirs side. Alle mine venner har nå også byttet fastlege til Geir og de er alle strålende fornøyde med den dyktige, effektive og korrekte behandling han yter. Han er dessuten en både svært belest og meget oppegående mann med en lun og god humor. Ingen av oss har noen gang hatt den slags negative opplevelser ved et besøk hos Geir (av den type som er nevnt blant alle de negative kommentarene nevnt herunder).
Vi opplever alle sammen Geir som meget faglig sterk, dyktig, saklig, korrekt og omsorgsfull.

Gruet meg til hver time

Lege: Geir Sneen Skrevet

Ble ikke tatt på alvor. Hadde pusteproblemer og smerter i brystet, fikk beskjed om at jeg var deprimert! Ganske ironisk, ettersom jeg var nyforelsket og aldri vært mer fornøyd med livet enn akkurat da. Legen fremstår som arrogant og er nedlatende på en "hyggelig" måte.

Ikke en lege for alle.

Lege: Trond Daae-Johansen Skrevet

Jeg opplever, og i særlige trekk når jeg leser beskrivelsene som er skrevet her, at lege Daae-Johansen er en dyktig allmennlege, men faller noe ut i en dypere forståelse av psykiske lidelser. Noe som jeg og tror er et problem hos de fleste fastleger slik jeg ser det. At temaet allerede er tabu og vanskelig å snakke om gjør det ikke lettere å velge lege når det virkelig gjelder. Det har blitt, har vel alltid vært det, slik hos leger og legekontorer at man skal være mest mulig effektiv, fort ut, konkret og fort ut.
Jeg skjønner jo selvfølgelig at man ikke kan sitte og brette ut i det brede og vide, men at man skal kunne føle at man blir tatt seriøst og ha gjensidig respekt og tillit til å fortelle hva problemet er og deretter føle at man kanskje ved siste utvei blir møtt med empati og tilstedeværelse der andre systemer kommer i korthet, er et kriterie når man først oppsøker lege (I hvert fall på de korte 10-15 min man har hos en lege, der man ofte er som mest sårbar). Hos Daae blir jeg som regel sittende i stillhet, føler meg ofte mindreverdig og at han i sin allmenpraksis ikke har nok forståelse innenfor områder som psykiatri og psykiske diagnoser.
Jeg har hatt han som fastlege i over 3 år, og han er som blir sagt her en effektiv og dyktig lege for pasienter med forkjølelse og fysiske diagnoser, men er du på jakt etter en lege der du blir forstått i tøffe livsituasjoner, tatt på alvor iht intime samtaler som røper noe om din itegritet eller havner i en vanskelig situasjon, både personelig og økonomisk, ville jeg valgt en annen lege. Han skriver ut henvisningen, men der stopper pasient-lege forholdet slik jeg har opplevd det.
Kontoret har forøverig hyggelige og forståelsefulle legesekretærer som med sin kunnskap og tid hjelper deg raskt og ila korte minutter på telefonen. De er flinke og hensynsfulle hvis du er redd for blodprøver ect.
Men min anbefaling av Trond Daae-Johansen er hvis du er på jakt etter en lege med kompetanse og forståelse innenfor menneskelig og jeg-ser-deg-for-den-du-er så er IKKE dette legen for deg.

Styr unna!

Lege: Anders Faaberg Skrevet

Jeg ble ikke tatt på alvor, Anders Faaberg er arrogant og nedlatende og jeg skjønner ikke hvordan han har fått lov til å bli lege.

Glad jeg ikke har han som lege lenger

Lege: Geir Sneen Skrevet

Jeg har byttet lege, og går ikke lenger hos Sneen.
Ved enkle plager som er lette å behandle, har han vært flink.
Men når jeg fikk en plage som ikke var så konkret, ble jeg ikke tatt på alvor. Følte ikke at jeg ble sett eller hørt, og følte meg rett og slett dum der jeg satt. Han virker sliten og uinteressert i jobben sin, og jeg gruet meg til å gå til han. Det virket heller ikke som at han var forberedt til timen, - han burde iallefall ha tittet på journalen til neste pasient før han fikk pasienten inn.
Flere av kontordamene er også veldig sure.